צבא סוריה הכריז אתמול כי כוחותיו השלימו את הכיתור המלא של העיר חאלב בניסיון להשתלט על השכונות שנמצאות בידי המורדים. בהודעת המטכ"ל הסורי נאמר כי יחידות הצבא בסיוע "כוחות תמיכה", הצליחו לנתק את כל קווי האספקה שאפשרו למורדים להעביר לוחמים ואמצעי לחימה לשכונות במזרח העיר הגדולה ביותר במדינה, שנחשבה בעבר כבירה הכלכלית של סוריה.



הצבא קרא לכל התושבים לשתף פעולה עם החיילים על מנת "לתרום לסיום הלחימה ולהשיב רגיעה וחיים נורמליים לחאלב" ודרש מהמורדים להניח את כלי נשקם. חאלב, שבה התגוררו ערב המלחמה רבע מיליון בני אדם, נחשבת לאחת הזירות המרכזיות של הלחימה בין המשטר לבין המורדים בחמש שנות מלחמת האזרחים הקשה, ובשבועות האחרונים הגביר משטר אסד את הניסיונות להשתלט מחדש על העיר הגדולה והחשובה.



מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מסר כי החלקים המזרחיים של העיר נמצאים תחת מצור מאז 11 ביולי וכי בימים האחרונים הצליחו נאמני המשטר לחזק את שליטתם בנתיבי האספקה. "כיום אין דרך להביא משהו לחאלב", מסר מנהל המרכז, ראמי עבדול רחמן.



בתוך כך, הטרור של דאעש נמשך בסוריה, הפעם בפיגוע כפול בעיר הכורדית קמישלי. הפיצוץ הראשון התרחש בשכונה במערב העיר שבה נמצאים משרדי ממשל, תחנת משטרה גדולה ומשרדי מפלגת האיחוד הדמוקרטי, כאשר מחבל מתאבד הפעיל משאית עמוסה בחומרי נפץ. דקות ספורות לאחר מכן אירע פיצוץ נוסף, הפעם של אופנוע תופת, ליד בניין של הממשל הכורדי האוטונומי.