סרט תיעודי חדש של ה"נשיונל ג'אוגראפיק" ששודר אתמול חושף כי שומרי הראש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סיכלו ניסיון התנקשות בנשיא במהלך ביקורו בפיליפינים בשנת 2017.



השירות החשאי של ארה"ב, הממונה על ביטחונו האישי של הנשיא האמריקני, מנע ניסיון לפגוע בנשיא שעה שטראמפ ביקר בבירת הפיליפינים מנילה במסגרת וועידה בינלאומית.



לפי הסרט, מספר ימים לפני הפסגה, ארגון ה"מדינה האסלאמית" (דאעש) שלח מספר איומים קונקרטים ופרסם סרטונים שקראו לתוקפים לארוב לנשיא ו"לבצע אמבוש". לפי הסרט, השירות החשאי סקר את את הרשתות החברתיות כדי למצוא רמזים לתקיפה של הנשיא, ומצאו ציוץ אחד ברשת ה"טוויטר", שעורר את חשדם.



בציוץ נכתב: "אני הולך להיות במנילה באותו הזמן שטראמפ יהיה שם, אקח אחד עבור הבחורים מהצוות". בנוסף, לצד הציוץ הועלתה תמונה של לי הארווי אוסוואלד, רוצחו של נשיא ארצות הברית ג'ון פ. קנדי. כמו כן, בחשבון האינסטגרם של אותו אדם נמצאה תמונה של ספר ששמו "כיצד להרוג: ההיסטוריה הסופית של המתנקש".



שני הרמזים הללו הספיקו לשירות החשאי שקבע כי הם מוחשיים וקונקרטיים ובאמצעות שירות מיוחד שהותקן ועקב אחר המחשב האישי של הבעלים - אותר החשוד במנילה.



לאנשי השירות החשאי לא היה מושג שהחשוד נמצא במרחק של 20 דקות ממטוס ה"אייר פורס 1" של הנשיא. הסוכנים איתרו את החשוד בפארק לונטה, במרחק ק"מ וחצי מהמקום בו טראמפ היה אמור לשהות. בסיוע של משטרת מנילה, נעצר החשוד.



הסוכן המיוחד צ'אד רייגן אמר כי חלק גדול מהצלחתו של המבצע ללכידת החשוד נזקף לזכותם של האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים שעמדו לרשותם. "הצלחנו לדעת מתי הוא מתקרב אלינו, ועקבנו אחריו. בלי עזרה וסיוע מצד המשטרה במנילה, המשימה הייתה הרבה יותר קשה", אמר.