אדם שהשתתף בפמלייתו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בביקורו בארצות הברית בחודש אפריל, נכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול זמן קצר לפני שהעיתונאי ג'מאל חקשוג'י נעלם ממנה, כך דווח היום (חמישי) בעיתון הטורקי "אל-סבאח". העיתון, המזוהה עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, פרסם צילומים המראים את האיש מאוחר יותר כשהוא מחוץ למעונו של הקונסול הסעודי, כשהוא עוזב מלון טורקי עם מזוודה גדולה, ואז כשהוא עוזב את טורקיה ב-2 באוקטובר.
הדיווח מגיע לאחר שחוקרים טורקים סיימו חיפוש במעונו של הקונסול הסעודי במדינה וחיפוש נוסף בקונסוליה עצמה, על רקע חששה של אנקרה כי הרשויות הסעודיות הרגו את חקשוג'י וביתרו את גופתו בתוך הנציגות באיסטנבול. הידיעה ב"סבאח" הראתה את האיש עובר מחסומי משטרה בכניסה לקונסוליה ב-9:55 בבוקר, עם מספר גברים מאחוריו. חקשוג'י הגיע לנציגות מספר שעות מאוחר יותר ב-13:14, ואז נעלם בזמן שארוסתו חיכתה לו מחוץ לה.
לפי דיווח בעיתון "יני ספאק", המזוהה גם הוא עם ארדואן, ושטוען כי הוא מסתמך על הקלטת שמע של רצח חקשוג'י, חולייה סעודית התעמתה עם העיתונאי לאחר שנכנס לבניין, חתכה את אצבעותיו וערפה את ראשו. סרטוני אבטחה הראו רכבים קונסולריים נעים מהקונסוליה אל מעון הקונסול, במרחק של כ-2 ק"מ, מעט פחות משעתיים לאחר שחקשוג'י נכנס אל הבניין. "סבאח" הראה צילום של האיש בבית הקונסול ב-16:53, ואז ב-17:15 עוזב את המלון שלו. הוא עבר את האבטחה בנמל התעופה ב-17:58 בערב.

העיתונאי הסעודי נכנס לבניין השגרירות באיסטנבול. צילום: רויטרס
העיתונאי הסעודי נכנס לבניין השגרירות באיסטנבול. צילום: רויטרס


איש צוותו של בן סלמאן זוהה גם על ידי הרשויות הטורקיות כאחד מ-15 החשודים בהשתייכות לחולייה שרצחה את חשוקג'י. לפי דיווח נוסף ב"יני ספאק", אדם אחר שהשתייך לחולייה נהרג בתאונת דרכים מסתורית. משעל סעד אל בוסטאני, קצין בחיל האוויר הסעודי, נהרג לאחר ששב לסעודיה ויתכן שנרצח על מנת להשתיק אותו. אל בוסטאני הגיע אף הוא לטורקיה ב-2 באוקטובר ועזב אותה מאוחר יותר באותו יום במטוס פרטי.
 

לפי דיווחים נוספים במדינה, המשטרה הטורקית עורכת חיפושים ביער ליד איסטנבול בשל חשד כי חלקי גופתו של העיתונאי נזרקו בו. בתוך כך, שר האוצר של הולנד וופקה הוקסטרה ביטל את נסיעתו לוועידה בערב הסעודית בעקבות היעלמותו של חשוקג'י. מוקדם יותר הודיע שר האוצר הצרפתי ברונו למייר על צעד דומה. 



העיתונאי הסעודי ו-15 החשודים בהריגתו. צילום מסך
העיתונאי הסעודי ו-15 החשודים בהריגתו. צילום מסך