הנשיא טראמפ חושב שהיחסים של חתנו ויועצו, ג'ארד קושנר, עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בין סלמאן, הם נטל, והותירו את הבית הלבן ללא אפשרויות, כך אומרים גורמי ממשל בארצות הברית, על פי דיווח בוושינגטון פוסט. הדברים באים על רקע הביקורת של הנשיא על ערב הסעודית בעקבות מותו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול. 

עם זאת, בראיון לפוסט, הודה טראמפ כי קושנר ובין סלמאן, שניהם בשנות ה-30 לחייהם, צעירים יחסית לכמות העוצמה שיש להם. "הם שני בחורים צעירים. ג'ארד לא מכיר אותו טוב, הם פשוט שני צעירים, הם בני אותו גיל, אני מאמין שהם מחבבים אחד את השני", אמר הנשיא.
ממשל טראמפ הפך את היחסים שלו עם יורש העצר לאבן הפינה למדיניות שלו במזרח התיכון וסמך עליו שיסייע להביא להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים ולאחר את העולם הערבי נגד איראן. כעת, בעקבות מותו של חחשוקג'י, תדמיתו של בין סלמאן בעיני הבית הלבן נפגעה והממשל תווה מה הערך של השותפות עם יורש העצר. 

כזכור, אתמול הודתה ריאד שחשוקג'י אכן נהרג בעודו בקונסוליה, אבל טענו כי מותו נגרם במהלך קטטה וכי לא הייתה הוראה להורגו או לחטוף אותו מטורקיה. סעודיה אף הודיעה כי שני בכירים בממלכה פוטרו בעקבות הפרשה, אחד מהם הוא יועץ לבית המלוכה והשני הוא סגן מפקד כוחות הביטחון במדינה. סעודיה אף הודיעה כי שני בכירים בממלכה פוטרו בעקבות הפרשה, אחד מהם הוא יועץ לבית המלוכה והשני הוא סגן מפקד כוחות הביטחון במדינה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב להודעה הסעודית ואמר כי "מדובר בצעד ראשון, בצעד גדול". הנשיא הוסיף כי "הרבה אנשים היו מעורבים במקרה, ואני חושב שזה צעד ראשון נהדר. סעודיה היתה בעלת ברית חשובה, מה שקרה היה בלתי נסבל". למרות דברי השבח מצד הנשיא האמריקאי, הגרסה הסעודית לא תואמת את השתלשלות האירועים כפי שהרשויות הטורקיות מציגות אותה, ולא הציגה ראיות לגרסתה, כך שייתכן ולא מדובר בסוף פסוק, אם אכן בידי טורקיה הקלטות משעונו החכם של חשוקג'י, כפי שהיא טוענת, והוכחות שייסתרו את הגרסה הסעודית.