נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם הלילה (שישי) על סנקציות חדשות המכוונות נגד החיזבאללה. "בשנה האחרונה הטלנו את הסנקציות הגבוהות ביותר שהוטלו על חיזבאללה בשנה אחת. כעת, חתמתי על הטלת סנקציות חמורות אפילו יותר עליהם, על מנת לגמור את כספם. והם משוועים לכסף", אמר טראמפ. את הדברים אמר באירוע לציון 35 שנה למתקפת הטרור כנגד ארה"ב בביירות. 

"אנחנו נכוון, נשבש ונפרק את המאמצים התפעוליים והפיננסיים שלהם", אמר טראמפ. "יש להם הרבה מהם. אנחנו לעולם לא נשכח מה הם עשו למרינס שלנו בביירות".
הנשיא השתמש במתקפה, שבוצעה ע"י חיזבאללה, גם על מנת למתוח ביקורת על איראן. לדבריו, "איראן סייעה בהקמת חיזבאללה, ונשארה הפטרון העיקרי שלה כיום". עוד הוסיף באשר לאיראן, כי "אנו עושים המון דברים בקשר לאיראן, למקרה שלא שמתם לב. אני אגיד לכם מה, הם לא אותה המדינה שהם היו כשנכנסתי לתפקיד. האיראנים מתפרעים עכשיו ברחובות".

"הכלכלה שלהם קרסה. החיים שלה שונים מאוד, והם לא מחפשים יותר מדי במזרח התיכון. הם רוצים לשרוד, וזה עניין אחר לגמרי". דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, אמרה בהצהרה כי הסנקציות "יפרידו עוד יותר את החיזבאללה מהמערכת הפיננסית הבינלאומית ויפחיתו את המימון שלו הוא זוכה". 

כזכור, תחת טראמפ, ביטלה ארה"ב את השתתפותה בהסכם הגרעין עם איראן והטילה סנקציות חדשות עליה, שגרמו למשבר כלכלי חמור ברפובליקה האיסלאמית. טראמפ אף הבטיח כי במהלך חודש נובמבר הקרוב, הסנקציות האלו יוחמרו. למרות הסנקציות ופרישה של ארה"ב מההסכם, מנהיגי האיחוד האירופי ממשיכים לנסות למצוא דרכים כיצד לעקוף את ההגבלות ולהשאיר את איראן בהסכם הגרעין המקורי. 

בחודש שעבר, הציבה איראן דד-ליין לאירופה. סגן שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות הרשמית IRNA כי החלטת האיחוד האירופי להקמת תוכנית תשלומים על מנת לאפשר לחברות נפט ועסקים להמשיך ולסחור עם איראן תוך כדי התעלמות מהסנקציות שהטיל עליה ממשל טראמפ, צריכה להיכנס לתוקף ב-4 בנובמבר.