בעקבות הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג שבארצות הברית, מתנדבת ישראלית בעיר פנתה בקריאה לישראלים לשלוח מסרי הזדהות עם הקהילה היהודית הכואבת. נועה כברה, בת השירות הלאומי בפיטסבורג, ביקשה מישראלים המעוניינים לחזק את הקהילה במקום לשלוח תמונות שלהם עם הכיתוב: "פיטסבורג, אנחנו אתכם".
"היי שלום, קוראים לי נועה ואני בת שירות של בת עמי בפיטסבורג. בטח שמעתם על מה שקרה בשבת פה, אנשים כאן די מפוחדים אחרי הפיגוע, ורצינו שתעזרו לנו לחזק אותם קצת, שייראו שבאמת כל עם ישראל ביחד איתם. אז מה שצריך זה בסך הכל לשלוח תמונה שלכם עם שלט שכתוב: 'We are with you - Pittsburgh!'", כתבה נועה. 
 
"את התמונה שלחו למספר - 14129445278+ (חיילים, ילדים, הורים, הכל ישמח אותנו ויחזק אותנו!). תודה על שיתוף הפעולה! ורק בשורות טובות. שתפו את ההודעה שכמה שיותר אנשים מעם ישראל ייראו!", הוסיפה. מנכ"ל רשות השירות הלאומי- אזרחי, ראובן פינסקי, אמר: "אחרי הפיגוע המזעזע בפיטסבורג שמחתי לגלות שבנות השירות שלנו הנמצאות שם מטעם עמותת בת עמי, בריאות ושלמות וכבר התגייסו למען הקהילה בפיטסבורג. בואו נצטרף כולנו למשימה".


תושבים בזירת אירוע הירי בבית הכנסת "קהילת עץ החיים" . צילום: AFP
תושבים בזירת אירוע הירי בבית הכנסת "קהילת עץ החיים" . צילום: AFP
 
במתקפת הירי שהתרחשה בבית הכנסת "עץ החיים" נרצחו 11 מתפללים ועוד שישה, בהם ארבעה שוטרים, נפצעו. מדובר ברצח הקטלני ביותר של יהודים בתולדות ארצות הברית ובמהלך השעות שלאחר הרצח הגיעו רבים סמוך לבית הכנסת, הדליקו נרות שרו בעברית והתאבלו בעקבות האסון שפקד את הקהילה.