מועמד הימין הקיצוני ז'איר בולסונרו זכה הלילה (שני) בבחירות לנשיאות ברזיל, כך עולה מספירת 94 אחוזים מקולות הבוחרים. הוא זכה בכ-56 אחוזים מהקולות, בעוד שמועמד השמאל פרננדו חדד זכה ב-44 אחוזים מהקולות בלבד. "אנחנו לא יכולים להמשיך ולפלרטט עם הקומוניזם. אנחנו הולכים לשנות את הייעוד של ברזיל", כך אמר עם היוודע התוצאות. הוא נשבע לקיים את הבטחות הבחירות שלו, ולחסל את השחיתות לאחר שנים רבות של שלטון השמאל במדינה. 

אלפים מתומכיו של בולסונרו חגגו והפריחו זיקוקים מחוץ לביתו הנמצא בשכונת חוץ בריו דה ז'נרו. זכייתו התקבלה בזיקוקים ובקולות שמחה גם בסאו פאולו. "ההצבעה התנהלה בצורה רגועה ומסודרת בכל רחבי המדינה", הסבירה לורה צ'ינצ'ילה, נשיאה לשעבר של קוסטה ריקה, שעמד בראש המשלחת של ארגון המדינות האמריקניות. 
עם זאת, ברזילאים רבים חוששים כי בולסונרו, מעריץ של ימי הדיקטטורה בברזיל בשנים 1964-1965 ומגן על השימוש בעינויים על מתנגדיו מהשמאל, ידרוסז את זכויות האדם, יקטין את זכויות האזרח  ויצמצם את חופש הביטוי. 
 

בולסונרו, 63, איש צבא לשעבר מריו דה ז'ניירו שהפך לחבר קונגרס ובשל דעותיו הקיצוניות וסגנונו הבוטה מכונה "טראמפ של ברזיל", מנסה לנצל את התסכול מהמערכת הפוליטית ומהשחיתות הפושה בברזיל. בין היתר, הוא תומך בהרחבת מספר בעלי הנשק, נוקט עמדה תקיפה נגד פושעים, הביע את תמיכתו במשטר הצבאי ששלט בעבר בברזיל, השמיע אמירות שערורייתיות נגד הקהילה הגאה ונגד נשים ואף הביע עמדות נוקשות נגד הפלסטינים בניגוד לתמיכה המסורתית בהם של ממשלות השמאל בברזיל.
 
בין היתר, בראיונות לתקשורת שהעניק לאורך השנים, טען בולסונרו כי נשים אינן ראויות לשכר שוויוני לגברים משום שהן נכנסות להריון ויולדות, וחופשות לידה בתשלום פוגעות בכוח העבודה; על בתו החמישית, אחרי ארבעה בנים, טען כי הביא אותה ב"רגע של חולשה"; על אשת קונגרס במדינתו אמר שהיא "אינה ראויה אפילו להיאנס"; בעבר טען כי אם בנו היה הומוסקסואל, הוא לא יכול היה לאהוב אותו והיה מעדיף שימות בתאונה; הוא אמר כי אם משפחה חד־מינית הייתה עוברת לגור בשכנות אליו, היא הייתה מורידה את ערך הדירה; והוא השווה הומוסקסואליות לפדופיליה ואמר כי כדאי לעודד עיקור בקרב בני המעמד הנמוך. בעקבות עמדותיו כינה העיתונאי האמריקאי גלן גרינוולד את בולסונרו "נבחר הציבור מלא השנאה והמיזוגני ביותר בעולם הדמוקרטי", והיה אף מי שהשווה אותו גם לנשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה.
 
מערכת הבחירות הנוכחית בברזיל נחשבת סוערת במיוחד. בין היתר, נדקר בחודש שעבר בולסונרו במהלך עצרת בחירות, ואת השבועות שלאחר מכן העביר במיטת בית החולים. המקרה הזה רק העלה את הפופולריות שלו. מנגד, על רקע ההצלחה של בולסונרו בסקרים התעוררה בשבועות האחרונים בברזיל תנועת המחאה #לא_הוא, שהוציאה לרחובות עשרות אלפי בני אדם בקריאה שלא להצביע לו.