הנשיא טראמפ אמר שהעולם מזועזע מהירי בבית הכנסת בפיטסבורג, אך סבר שאם היו מאבטחים בבית הכנסת אולי זה לא היה קורה. סגנית יו"ר המפלגה הדמוקרטית בישראל ד"ר אילנה סטוקמן התייחסה בשיחה עם אילה חסון ב-103FM לקריאות של תושבי פיטסבורג לטראמפ שלא להגיע למקום כי הוא לא רצוי: "זה מובן לגמרי. הוא המסית הראשי במדינה, הוא מקדם אלימות ושנאה בכל רגע ובכל הזדמנות. מה שטראמפ עושה הוא יוצא מן הכלל, זה משהו לא שראינו עד כה וזה דורש תגובה מיוחדת. ברור שטראמפ לא המציא את השנאה והיא הייתה גם לפניה אך הוא נתן לה פלטפורמה ובמה, הוא נתן לזה רשות ומעודד את זה כל הזמן".

יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל עו"ד מרק צל התייחס לטבח הנורא: "כשאני שומע את דברי הדמוקרטים אני פשוט רוצה לבכות. עושים פוליטיזציה לאירוע המתועב הזה. טראמפ בעצמו אמר שמי שרוצה להשמיד את ישראל - אנחנו צריכים להשמיד אותו. עוד לפני שטראמפ נכנס לתפקיד כינו אותו נאצי ושונא יהודים. בשעה כל כך עצובה כמו היום הקהילה בארצות הברית רוצה להחרים את הגעתו של הנשיא? אין לי מילים לתאר את הדבר הזה. כשאני שומע על זה אני רוצה לבכות, לאן הגענו?".
ד"ר סטוקמן הגיבה: "כל פעם שמתבצע טבח עולה הקריאה של הרפובליקנית לא לעשות ממנו פוליטיזציה. אנחנו לא עושים פוליטיזציה - אנחנו אומרים את האמת. הטענה שזו פוליטיזציה היא רק ניסיון לברוח מהאמת". כשנשאלה אם לרוצח היה אכפת באיזה יהודי הוא יורה ואם נשיא ארצות הברית היה מעוניין שירצחו יהודים השיבה: "אני לא יודעת מה הוא רוצה אך אני לא מאמינה שיש לו עמוד שדרה והוא יודע להבחין בין טוב ברע. ברור לי שהרצח הזה היה גם אקט פוליטי, האיש נהג לכתוב בטוויטר על השנאה ליהודים והשנאה למבקשי מקלט".

 

הדבורים התייחסו לקריאות של בכירים יהודים לנשיא שלא להגיע לפיטסבורג. קבוצה של מנהיגים יהודיים אמרו לנשיא ארצות הברית שהוא לא רצוי בעיר, כל עוד לא יגנה את הלאומנות הלבנה, זאת בעקבות הטבח בבית הכנסת בעיר, בו נרצחו 11 מתפללים יהודים. 
11 חברים בארגון יהודי לצדק פנו לנשיא במכתב, בו כתבו, כי "הקהילה היהודית שלנו היא לא הקבוצה היחידה שהיתה מטרה. חתרת באופן מכוון תחת הביטחון של שחורים, מוסלמים, אנשי קהילת הלהט"ב ואנשים עם מוגבלויות. הטבח לא היה פעולת הטרור היחידה ששיסית נגד קבוצת מיעוט בארה"ב". 
במכתב גם נאמר כי טראמפ אינו רצוי בעיר האבלה כל עוד הוא לא יחדל לפעול נגד מיעוטים, מהגרים ופליטים. "הנשיא הפיץ שקרים וזרע פחד נגד משפחות מהגרים במרכז אמריקה. התורה מלמדת שכולם נבראו בצלם אלוהים".