בכיר צבאי איראני חשף היום (שני) כי הטלפון הנייד של נשיא איראן חסן רוחאני היה תחת מעקב "לאחרונה", מבלי לפרט מי היה אחראי למעשה או איזה מידע דלף. הגנרל גולאם רזה ג'לאלי אמר כי הטלפון הנייד של רוחאני יוחלף במכשיר מאובטח יותר, כך דיווחה סוכנות הידיעות איסנ"א. הוא לא פירט מתי בדיוק ארעה ההאזנה לנשיא האיראני.
ג'לאלי, מפקד היחידה הצבאית שאחראית למאבק בחבלה, אמר גם כי טהרן נטרלה לאחרונה גרסה חדשה של וירוס המחשב סטאקסנט, שהשמיד ב-2011 אלפי צנטריפוגות שהיו מעורבות בתוכנית הגרעין האיראנית. "לאחרונה גילינו דור חדש של סטאקסנט שהורכב ממספר חלקים ושניסה להיכנס למערכות שלנו", אמר ג'לאלי. לטענת המשטר באיראן, סטאקסנט היא יצירה ישראלית.
דבריו של הבכיר האיראני באו יום לאחר שהמנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, קרא להגברת המאמצים למאבק ב"חדירה" של האויב, לפי הטלוויזיה האיראנית. "בפני השיטות המורכבות של האויב, ההגנה האזרחית שלנו צריכה להתעמת  עם החדירה באמצעות פעולה מדעית, מדויקת ועדכנית", אמר חמינאי לבכירים, בהם אלה שאחראים על אבטחת סייבר. בדיווח לא פורט מהי ה"חדירה" שהשליט האיראני התייחס אליה, אך משטר האייתוללות הזהיר במשך זמן רב מהשפעה תרבותית מערבית דרך עולם הבידור והרשתות החברתיות כאיום על הערכים האסלאמיסטיים.  

סמארטפון. צילום: PIXABAY
סמארטפון. צילום: PIXABAY