מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אמר הלילה (בין חמישי לשישי) כי "יעברו עוד מספר שבועות" עד שלארצות הברית יהיו מספיק ראיות על מנת שתוכל להחליט האם להטיל סנקציות על סעודיה,  זאת כתגובה לרצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י, בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. 

פומפאו הוסיף שנשיא המדינה, דונלד טראמפ, הבהיר כי וושינגטון תגיב על הרצח, וכי הממשל "בוחן אופציות של הטלת סנקציות על אנשים ספציפיים, שביכולתנו לזהות כי היו מעורבים ברצח הזה". עם זאת, פומפאו הוסיף: "ייקח לנו כנראה עוד כמה שבועות עד שיהיה לנו מספיק ראיות כדי להטיל את הסנקציות האלה, אבל אני מאמין שנצליח להגיע לזה".
"הנשיא הסביר כי אנחנו נדרוש דין וחשבון מאלו שהיו מעורבים בביצוע הפשע הנתעב הזה", אמר מזכיר המדינה האמריקאי. בתוך כך, שר המודיעין לשעבר של סעודיה, הנסיך בן פייסל אל סעוד, אמר אמש כי הקריאה של ארצות הברית לרדוף ולהעניש את סעודיה מאיימת לפגוע בקשרים האסטרטגיים בין שתי המדינות. 

"אנחנו מעריכים את היחסים האסטרטגיים שלנו עם ארצות הברית ומקווים שהם יישארו כך, ואנו מקווים כי ארצות הברית תגמול בהתאם", אמר אל סעוד. כמו כן, הדיפלומט הראשי של ארה"ב הדגיש גם הוא בנושא כי "יש לנו יחסים אסטרטגיים עמוקים וארוכי טווח עם סעודיה, אנו מתכוונים להבטיח כי אלו יישארו ללא שינוי". 
חאשוקג'י כזכור היה עיתונאי סעודי שהתגורר בארצות הברית וכתב טורים ל"וושינגטון פוסט", בהם היה מבקר את ההנהגה הסעודית. בתחילת החודש הוא נסע לקונסוליה הסעודית באיסטנבול כדי לאסוף מסמכים, ושם נרצח. ריאד הכחישה בתחילה שיש לה כל חלק במותו אך תחת לחץ מהשלטון הטורקי נמצאו לבסוף 18 חשודים במקרה. הנשיא טראמפ אמר לפני כמה ימים בראיון ל-CNN כי הוא לא חושב שהסעודים בגדו בו במעשה הרצח של העיתונאי.