נשיא איראן, חסן רוחאני, התייחס הבוקר (שבת) לסבב הסנקציות הנוסף שהוטל על מדינתו מידי ארצות הברית, וכפר בהשפעתן. על פי הטלוויזיה המקומית באיראן, טען רוחאני כי "ארצות הברית לעולם לאתוכל להביא לאפס ייצוא נפט איראני", והוסיף כי לסנקציות החדשות, אותן הגדיר כ"לוחמה פסיכולוגית", אין השפעה על כלכלת איראן.



כזכור, ביום שני האחרון נכנס לתוקפו הסבב השני של הסנקציות נגד כלכלת איראן, בעקבות פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין. ההגבלות יתמקדו ביצוא הנפט האיראני. שמונה מדינות יוחרגו מחלק מהסנקציות הקשורות לנפט האיראני אם יצמצמו את המסחר עם טהרן, אולם ממשל טראמפ הבהיר כי 28 מדינות האיחוד האירופי חייבות להפסיק לגמרי את המסחר עם איראן, אחרת ארה"ב לא תסחר עמן. כ־700 חברות, אישים וארגונים איראניים לא יוכלו לסחור עם המערב, מה שיגרום לכלכלה האיראנית, המצויה במשבר קשה, להצטמק עוד יותר.



עם הטלת הסנקציות, הדגיש מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו הדגיש בראיון לרשת "פוקס": "אלו הסנקציות הקשות ביותר שהוטלו על איראן אי פעם". הוא הדגיש: "הסנקציות מונעות מנותנת החסות הגדולה ביותר בעולם לטרוריסטים את היכולת לעשות דברים שעשו בשבועות האחרונים, כמו ניסיון ההתנקשות בלב אירופה. הפחתנו את יצוא הנפט האיראני במיליון חביות ליום, וזה עוד יירד".