הגל הראשון של מהגרים מרכז אמריקאים שנסעו במסגרת שיירה הגיע הלילה (חמישי) לגבולה הדרומי של ארצות הברית. מאות בני אדם ירדו מאוטובוסים בצדו המקסיקני של הגבול ונעמדו בתור בהמתנה למזון במקלט בעיר טיחואנה. עשרות מהגרים, רובם גברים רווקים, בילו את הלילה בחוף של טיחואנה, סמוך לגדר הגבול עם ארצות הברית בעוד שסוכני משמר הגבול האמריקאי צפו בהם מהעיר סן דיאגו שבמדינת קליפורניה.
המהגרים בשיירה, שהפכה לנושא מרכזי בבחירות אמצע הכהונה בארצות הברית, החלו להגיע לגבול בימים האחרונים ומספרם גדל מדי יום. רבים מהמהגרים המתינו להגעתם של מנהיגי השיירה, על מנת שיספקו להם הכוונה על האפשרויות להגר לארצות הברית, כולל בקשה למקלט מדיני. חלקם אמרו כי יחצו את הגבול באופן בלתי חוקי. 
שיירה של 2,000 מהגרים הגיעה באוטובוסים ובמשאיות למדינות סינלואה וסונורה השוכנות ליד גבול מקסיקו-ארצות הברית. לפחות 1,300 מהגרים בשיירה נוספת נחים באצטדיון בבירה מקסיקו סיטי, וקבוצה שלישית של 1,100 מהגרים הגיעה גם היא לאצטדיון. בתוך כך, שר ההגנה האמריקאי ג'ים מאטיס ביקר את אלפי החיילים האמריקאים המוצבים לאורך הגבול עם מקסיקו במדינת טקסס.  


מהגרים בגדר גבול מקסיקו-ארה"ב. צילום: רויטרס
מהגרים בגדר גבול מקסיקו-ארה"ב. צילום: רויטרס

 
כמה עשרות מהגרים טיפסו על גדר הפלדה בגבול מקסיקו-ארצות הברית על מנת לחגוג את הגעתם וקראו "כן, אנחנו יכולים!". אדם אחד קפץ אל הצד האמריקאי לזמן קצר בעוד שסוכני משמר הגבול האמריקאי צפו בו ממרחק. הוא רץ במהירות חזרה אל הגדר.