סופת שלג עזה פקדה את ניו יורק בסופהשבוע האחרון. על פי התקשורת האמריקאית, 20 סנטימטרים של שלג כיסו את פני העיר והובילו למותם של לפחות שבעה בני אדם בתאונות דרכים ולפקקי ענק ששיתקו את התחבורה בעיר למשך שעות רבות.



הטמפרטורה צנחה למינוס 20 מעלות, ולמעלה מ-200 אלף תושבים נותרו ללא חשמל. בתי ספר רבים נסגרו וטיסות רבות בוטלו בשל תנאי מזג האוויר הקשים.



אליוט אברמס, המטאורולוג הראשי של השירות המטאורולוגי בניו יורק, אמר כי "זו הסערה הראשונה השנה שמצליחה להשפיע על שטח גדול כזה. זו אחת הסופות הגדולות ביותר שהיו באזור בנובמבר אי פעם: הפעם האחרונה שבה היה הרבה שלג בניו יורק לפני סוף נובמבר הייתה בדיוק לפני 80 שנה, בשנת 1938.



במרץ האחרון סופה חזקה פגעה במזרח ארה"ב, ניתקה יותר משני מיליון בני אדם מחשמל, קרקעה אלפי נוסעים והציפה כבישים ובתים. חמישה בני אדם נהרגו מקריסת עצים, בהם ילד בן 11.



סופת השלגים בניו יורק. צילום: AFP
סופת השלגים בניו יורק. צילום: AFP



נזקי הסופה הורגשו בחוף המזרחי, מג'ורג'יה שבדרום ועד מיין בצפון. במדינת רוד איילנד הרוחות היו חזקות כל כך שהרשויות נאלצו לסגור לתנועה את גשר ניופורט המקשר בין חלקיה. בניו יורק כמעט כל הטיסות קורקעו לזמן מה, ובוושינגטון עצים שקרסו חסמו דרכים רבות.



יותר מ-3,000 טיסות בארה"ב בוטלו ועוד 3,500 עוכבו. ברשתות החברתיות פורסמו תמונות של מאות בני אדם ממתינים בתוך נמלי התעופה. "כעסתי מאוד", תיארה אנה מוייר שתכננה לטוס למסיבת רווקות בניו אורלינס ונתקעה בנמל תעופה בניו יורק. לדבריה, היא המתינה על קו הטלפון יותר משלוש שעות ולא הגיעה לנציג שירות. "שלחתי להם ציוצים בטוויטר, כתבתי להם בפייסבוק ואני עדיין מרעננת את האתר שלהם מדי כמה דקות", אמרה.



לפני קרוב לשלוש שנים,  19 בני אדם נהרגו בסופה גדולה שפקדה את החוף המזרחי, ניו יורק נסגרה והתנועה בה הוגבלה, מצב חירום הוכרז ב-11 מדינות וכ-7,600 טיסות עוכבו בשדה התעופה בוושינגטון.