עיתון אל-אלח'באר הלבנוני מפרסם היום (שבת) כי בידי חמאס תוצר מודיעיני מהציוד שנותר מאחורי הכוח המיוחד הישראלי שנחשף בחאן יונס, כאשר במקביל חמאס ממתין לשלב השני של ההבנות. על פי הדיווח בלבנון, לאחר שפורסמו תמונותיהם של חברי היחידה, בארגון סבורים שחלק מהם עדיין נמצא בעזה.



מקור ביטחוני פלסטיני אמר לעיתון הלבנוני:"המודיעין של ההתנגדות מחפש אחר חברים בחוליה בתוך רצועת עזה מאחר והמשאית הקטנה ששימשה את הכוח המיוחד נותרה בתוך הרצועה, כך על פי מצלמות האבטחה. גורמי הביטחון של חמאס סבורים כי המשאית הייתה בשימוש הכוח המיוחד או סוכנים מקומיים ועדיין עושים מאמצים על מנת לחשוף מטען נוסף עליה כדי להגיע ליתר חברי החוליה ולחשוף פרטים חדשים אודות פעולתם ברצועה".



עוד דווח, כי חמאס הצליח להשתלט על ציוד ריגול שהיחידה התכוונה לשתול בתוך הרצועה, בין היתר ברשת תקשורת פנימית של ארגון הטרור. עוד אומר העיתון, כי פרסום תמונותיהם של צוות הכוח המיוחד "מהווה מכה מתחת לחגורה לצבא הישראלי שכן הצנזורה הצבאית מנעה כל פרסום של אותן תמונות".



מחבלי חמאס. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90
מחבלי חמאס. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90



"כספים קטארים נוספים יוכנסו בחודש הבא"



במקביל, משלחת של חמאס הגיעה לקהיר וממשיכה בדיונים עם בכירים מצריים בסוגיית הרגיעה עם ישראל והפיוס הפנים פלסטיני. מקור בחמאס ציין כי הפסקת האש היא סוגיה חיובית במגעים. חמאס דן בשלב השני של הרגיעה עם ישראל בחודש הבא וימשיך לקבל את הכספים הקטארים כדי לשלם משכורות לפקידיו. בנוסף, תהיה תוספת של הזרמת חשמל מתוך ישראל באמצעות תחנת הכוח 161, הרחבת שטח הדיג ותחילת פרויקטים של תשתיות בעזה בתמיכה בינלאומית באמצעות האו"ם.



מקורות בחמאס אמרו כי הקטארים התחילו כבר במגעים להכנסת התשלום השני לרצועת עזה - כסף שאמור להגיע כבר בתחילת החודש הבא. חמאס קיבל הבטחה קטארית חדשה: לחדש את המענק בסך 160 מיליון דולרים שיכסה את סוגיות החשמל, משכורות הפקידים ותמיכה במשפחות עניות במידה והשקט ברצועה יימשך.



ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הנייה, אמר היום בנאום שנשא בשידור וידאו מרצועת עזה בפני ועידת האחדות האסלאמית השנתית באיראן כי "האויב הציוני הוא האויב מספר 1 של האומה האסלאמית". עוד הוסיף הנייה: "לניצחון הצבאי והפוליטי של עזה על ישראל יהיו השלכות גדולות בהכרעת הקונפליקט. לאויב הציוני יש תוכנית מדממת לגבי ירושלים ואנחנו צריכים להגן על העיר".



בתוך כך, מקורות מצריים ציינו אתמול כי חמאס אישר מסמך ראשוני של הסכם הפיוס הפנים פלסטיני, כך על פי דיווח ברשת סקיי ניוז בערבית. על פי הפרסום, בימים הקרובים יגיעו לקהיר משלחות של הג'יהאד האסלאמי והפתח על מנת לדון בהסכם הפיוס.



מקורות פלסטינים אמרו אתמול לעיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסאט" כי התמונות שפרסם חמאס משהייתו של הכוח המיוחד ברצועת עזה נלקחו ממצלמות אבטחה של הארגון וגם ממצלמות בתי עסק ברחבי הרצועה. עוד הוסיפו המקורות כי הכוח שכר בתים ובתי חוף ופעל ברצועה במשך כמה שבועות תחת כיסוי של עמותה לסיוע לעניים. נמסר עוד כי הכוח פעל בשטח תוך שימוש בזהויות בדויות ואף חבר לתושבים מקומיים. 

כזכור, שלשום פרסם חמאס תמונות של הלוחמים שלטענתו לקחו חלק במבצע של היחידה המיוחדת שהסתבך בחאן יונס לפני שבועיים. בתגובה הוציאה הצנזורה הצבאית הודעה חריגה מאוד, באמצעות דובר צה"ל, שבה ביקשה להימנע מפרסום התמונות, פרטים אישיים ונתונים נוספים ברשתות החברתיות והדגישה כי חמאס עושה מאמצים לנתח ולהבין את הפעולה.
 
התמונות שפורסמו תחת שם הקוד "חוד החרב" על ידי ארגון הטרור והציגו את חברי הכוח "המבוקשים", הראו לפי הדיווח כי הכוח הישראלי נשאר זמן רב ברצועה, שכן התמונות עם רקעים שונים, מה שמצביע על כך שלא ניתן היה לקחת את הצילומים אם הכוח היה נכנס לרצועה באותו יום.

בחמאס מעריכים כי הכוח המיוחד היה אמור לשתול ציוד ריגול ולאסוף מידע מודיעיני רב ערך במיוחד בכל הקשור לשני החיילים שמוחזקים בידי הארגון, הדר גולדין ואורון שאול, ושני האזרחים הישראלים החטופים על ידו, אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד. כזכור, בהיתקלות בין הכוח לאנשי הזרוע הצבאית של חמאס באזור חאן יונס נהרג קצין צה"ל, סא"ל מ', נפצע חייל נוסף וחוסלו שבעה מחבלים.