פול מנפורט, לשעבר מנהל הקמפיין הנשיאותי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שיקר לחוקרי ה-FBI ולאנשי התובע המיוחד רוברט מולר בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016, כך נמסר בהצהרה שהגישו הלילה (שלישי) אנשיו של מולר לבית המשפט. לפי ההודעה, מנפורט שיקר מספר פעמים בחקירתו ולמעשה הפר את הסדר הטיעון שבו הודה בביצוע שורת עבירות פדרליות. הסדר הטיעון כאמור, בוטל לאחר ההפרה.



בהצהרה מקבילה שהגישו לבית המשפט עורכי דינו של מנפורט הכחישו האחרונים את הטענות לפיהן הוא שיקר בחקירתו. למרות הדברים, עורכי דינו ואנשיו של מולר הסכימו כי אין טעם להמשיך לעכב את גזר הדין וביקשו מבית המשפט שיקבע מועד לכך.



אם יוחלט כי מנפורט אכן לא שיתף פעולה בחקירתו ושיקר על אף הסדר הטיעון, הוא עלול להישלח למאסר ממושך של לפחות 10 שנים. נכון לעכשיו, מנפורט נותר במעצר עד תום ההליכים.



רוברט מולר. צילום: רויטרס
רוברט מולר. צילום: רויטרס



אנשיו של התובע המיוחד כתבו כי "אחרי שחתם על עסקת הטיעון, מנפורט ביצע עבירות פדרליות בכך ששיקר ל-FBI ולמשרדו של מולר בשלל סוגיות, ובכך הוא למעשה הפר את ההסדר. הממשלה תגיש בקשה מפורטת לגזר דין בהתאם לעבירות ולשקריו של הנאשם". יצויין כי לא פורטו הנושאים לגביהם שיקר מנפורט.



כזכור, בספטמבר הודה מנפורט בקשירת קשר להונאה נגד ארצות הברית ובשיבוש חקירה. במסגרת החשדות ביצע מנפורט עבירות כספיות במשך שנים הנוגעות לאי דיווח על עבודתו כלוביסט עבור ארגון פרו-רוסי ופוליטיקאי באוקראינה.



שלשום נשלח למאסר עוזרו של טראמפ בקמפיין הנשיאותי שקשריו עם הממשל הרוסי הובילו לחקירה בעניין המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. ג'ורג' פפדופולוס ירצה שבועיים במאסר לאחר ששיקר לחוקרי ה-FBI.הוא יחל לרצות את עונשו בבית הסוהר הפדרלי במדינת ויסקונסין.