בגלל זה טראמפ הוריד את הלחץ מיורש העצר הסעודי: על רקע הביקורת הבינלאומית על מוחמד בן סלמן בעקבות החשד למעורבותו ברצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י, השלימו ארצות הברית וערב הסעודית עסקת רכש בטחוני גדולה. דובר מחלקת המדינה הודיע הלילה (חמישי) כי ריאד תרכוש מארצות הברית את מערכת ההגנה מפני טילים (THAAD), כך הודיע דובר של מחלקת המדינה האמריקאית. עלות העסקה - 15 מיליארד דולר.



על פי דיווח ברויטרס, העסקה יוצאת לפועל לאחר מסע שתדלנות נרחב של הממשל האמריקאי, שכלל שיחה אישית בין טראמפ למלך סעודיה, סלמן. מחלקת המדינה מסרה כי גורמים בשתי המדינות חתמו על המסמכים וכעת ריאד תקבל 44 משגרים של המערכת וציוד נלווה. 

בשבועות האחרונים, ממשל טראמפ והתעשיות הביטחוניות בארה"ב פעלו כדי להציל את עסקות הרכש שנכללו בחבילת הרכש הענקית שנחתמה לפני שנה וחצי במהלך ביקורו של הנשיא בממלכה, וכללה נשק וציוד צבאי בסכום עתק של 110 מיליארד דולר. לפני שנה חתמו המדינות על עסקת רכש של נשק מדויק בסכום של 7 מיליארד דולר. 

דובר מחלקת המדינה אמר כי "העסקה תומכת בביטחון והיציבות בערב הסעודית ואזור המפרץ הפרסי, לאור איום הטילים הבליסטיים ההולך וגדל מצדה של איראן וקבוצות הנתמכות על ידה". 

בשבוע שעבר הסביר טראמפ לחיילים בצבא ארה"ב מדוע אין לקשור בין בן סלמן לרצח העיתונאי. על פי הנשיא, פעולה נגד סעודיה תפגע בקשר בין ארצות הברית לבין הממלכה המזרח תיכונית, מהלך שיהיו לו השפעות רחבות על הכלכלה האמריקאית, וגם על ישראל. "אם תסתכלו על ישראל, ישראל תהיה בצרות צרורות בלי סעודיה", אמר טראמפ בנאומו, "מה זה אומר? ישראל עומדת לעזוב? אתם רוצים שהיא תעזוב? ערב הסעודית היא בעלת ברית חשובה שלנו, והיא אומרת שהדרגים הבכירים - המלך ויורש העצר, לא ביצעו את המעשה הנתעב הזה".

לאחר מכן התייחס טראמפ גם לחשיבות הכלכלית של סעודיה, ואמר "העובדה היא שסעודיה מייצרת עושר רב ועבודות רבות בעסקאות עמנו". טראמפ ציין עוד כי הממלכה "שומרת על מכירי הנפט נמוכים", והוסיף: "אם אתם רוצים לראות מיתון עולמי, תנו למחיר של חבית נפט לעבור את ה-50$".
ביום רביעי העביר הסנאט החלטה הקובעת כי יש לקדם את סוף הסיוע הביטחוני האמריקאי לקואליציה בראשות סעודיה הנלחמת בחות'ים בתימן, החלטה שעשויה לעבור סופית כבר בימים הקרובים.