הפגישה בין נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן, שהתקיימה בלילה שבין שני לשלישי עסקה בין היתר בסכסוך הישראלי פלסטיני, כך דווח הבוקר (חמישי) בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד". כמו כן, השניים דנו באפשרות להקים קוורטט ערבי בהשתתפות מצרים, ירדן, סעודיה והרשות פלסטינים. עם זאת, הצעה להקמת קוורטט כזה נדחתה אוגוסט האחרון על ידי יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מאחר והוא חש כי נשיא מצרים דוחק בו ליותר ויתורים, כדי להגיע להסדר עם ישראל.

עוד נמסר כי שני המנהיגים הולכים לפתוח במסע אינטנסיבי במדינות ערב, על מנת לעודד אותן לפתוח ביחסים כלכליים עם ישראל, או להגיע למצב של נייטרליות, בכל מה שקשור ל"עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאמורה להתפרסם באופן רשמי בתחילת השנה הבאה. כך או כך בעיתון היוצא בלונדון, דיווחו כי בן סלמן רוצה להפחית את הביקורת שמלווה אותו כחודשיים האחרונים, בעיקר מצד מדינות המערב וארצות הברית, בכל הקשור לחלקו לכאורה בהתנקשות בחייו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. 
מוקדם יותר השבוע, העיתון הפלסטיני "אל-קודס" דיווח כי טראמפ, החליט לדחות לחודש פברואר של שנת 2019 את פרסום תכניתו לשלום בין ישראל לפלסטינים. הרקע להחלטת טראמפ, על פי הדיווח, היא לחצים שהפעיל עליו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקש להמתין עם הפרסום עד שיתייצב המצב הפוליטי בישראל. על פי הדיווח, מטרתו של נתניהו הייתה לרצות את שותפו לקואליציה, שר החינוך נפתלי בנט, שמתנגד למתווה בו תוקם מדינה פלסטינית עצמאית ומתנגד להחזרת שטחים מצד ישראל. 

עוד דיווח העיתון, כי שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, המליץ לנשיא להפסיק את העסקה בשלב זה בשל הלחצים על ממשלת נתניהו, וזאת עד להתייצבות המצב הפוליטי בישראל. דרמר, שלחץ על ממשל טראמפ מאז פרשת העיתונאי הסעודי שלא לפגוע ביורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן בשל חשיבותו לכל עסקת שלום עתידית, נמצא על פי הדיווחים בסוד העניינים של תכנית השלום עוד מתחילתה. 
כמו כן, לפני כשנה פורסם בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה, "המסמך הסודי של משרד החוץ הסעודי", בו שדרוג יוזמת השלום של ריאד ואף רמזים למפגשים והבנות בין בכירים ישראלים וסעודים. המסמך, שפורסם לראשונה, מוכיח, לפי העיתון, את מה שהודלף עד כה מאז ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לסעודיה במאי האחרון, לפיו וושינגטון תחל את מאמציה לחתימה על הסכם שלום בין סעודיה וישראל. הוא כולל גם ביקורים הדדיים, ובראשם הביקור הסודי של יורש העצר לתל אביב.
על פי העיתון הלבנוני, המסמך כולל בנוסף את "גודל הוויתורים שריאד תציג כדי לסיים את הסוגיה הפלסטינית", וגם את "הדאגות שלה לקבל תמיכה נגד איראן וחיזבאללה". בתחילת המסמך נכתב: "אני מתכבד להציג בפני הוד מעלתכם את פרויקט הקמת יחסים בין הממלכה למדינה ישראל, על בסיס הסכם השותפות האסטרטגית עם ארצות הברית, שנדון במגעים עם שר החוץ האמריקאי על פי הנחייתכם. הממלכה הסעודית היא מקור האסלאם, ארץ שני המקומות הקדושים ביותר, ולמעלה מ-1.6 מיליארד מוסלמים פונים למכה חמש פעמים ביום בתפילותיהם, ויש לה השפעה גדולה וכוח דיפלומטי שמסייע להשגת שלום".