נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מקפיד לחזור ולומר שהוא לא ידוע אם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, עומד מאחורי רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י, אבל בצד השני של שדרות פנסילבניה פחות ספקנים לגבי האשמה. ראש ה-CIA, ג'ינה האספל, תדרכה היום סנאטורים לגבי הרצח, ואלה יצאו לאחר מכן והאשמיו בגלוי את בן סלמאן ברצח.

הסנאטור הרפובליקני, לינדזי גרהאם, אמר שלמרות שאין "אקדח מעשן" שמוכיח שיורש העצר הורה לרצוח את חשוקג'י, הרי שיש "מסור מעשן", כשהוא מתכוון למסור דווח כי שימש לבתר את גופת העיתונאי. גרהאם הבהיר שתם הזמן של עסקים רגיל עם הסעודים, והוסיף שארצות הברית צריכה ליפול על הממשלה בריאד כמו "טונה של לבנים". לדבריו, הוא כבר לא יכול לתמוך במכירת נשק לערב הסעודית כל עוד בן סלמאן מנהל את העניינים בממלכה. 
יו"ר הוועדה ליחסי חוץ של הסנאט, הסנאטור הרפובליקני בוב קורקר, אמר כי "אם יורש העצר יעמוד לפני חבר מושבעים, הוא יורשע תוך חצי שעה".

בסוף השבוע פרסם ה"וול סטריט ג'ורנל" חלקים מהדוח המסווג של ה-CIA העוסק ברצח העיתונאי הסעודי, ובהם ההערכה כי יורש העצר הסעודי הוא זה שהורה על חיסולו של העיתונאי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול.
על פי הדוח, לפני ואחרי הרצח הוא שלח 11 הודעות ליועצו הבכיר שהודח בינתיים, וחודשים לפני כן אמר "אולי נכין לו פיתיון ונארגן משהו". הדוח מתייחס לאמירה הזו כאל מתן "אור ירוק" לחיסולו של חשוקג'י. עם זאת,  בדוח נכתב כי "לצורך הבהרה, לא נמצאו הוכחה או סימן  לכך שיורש העצר אכן נתן הנחיה מפורשת לבצע את הרצח".

כזכור, בחודש שעבר דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי ה-CIA הגיעה למסקנה כי בן סלמאן הוא האיש שנתן את ההוראה לרצוח את העיתונאי הסעודי בחודש שעבר בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. הדיווח סתר את טענתה של ממשלת סעודיה, לפיה לבן סלמאן אין כל מעורבות בפרשה.

על פי הדיווח, ה-CIA הגיע למסקנה כאמור לאחר בחינת מקורות מודיעיניים רבים, בהם שיחת טלפון שקיים אחיו של הנסיך, חאלד בן סלמאן, המכהן כשגריר הממלכה בסעודיה, עם העיתונאי שנרצח, ובה נתן השגריר הוראה לחשוקג'י להגיע לקונסוליה באיסטנבול כדי להשלים את הליך הגירושים שלו והבטיח לו כי יהיה זה נכון ובטוח עבורו. לפי ה"וושינגטון פוסט", לא ידוע האם השגריר ידע שהעיתונאי יירצח בקונסוליה, אך הוא עשה את השיחה בהוראתו של אחיו הנסיך.