אוסטרליה הזהירה הלילה (בין חמישי לשישי) את אזרחיה השוהים באינדונזיה, מדינה בעלת רוב מוסלמי, לקראת ההכרה הצפויה בירושלים כבירתה של ישראל. ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, מתכוון לבשר כבר זמן רב כי הוא מתכוון ללכת בעקבות נשיא אה"ב דונלד טראמפ ולהכיר בירושלים, על אף שההודעה הרשמית, שתימסר ככל הנראה במהלך השבת, צפויה לגרור גל גינויים והסתייגויות. 
"הפגנות נערכו בשבועות האחרונים סביב שגרירות אוסטרליה בג'אקרטה והקונסוליה האוסטרלית בסוראביה", נמסר בהודעה הרשמית מטעם מחלקת החוץ של המדינה, שאמרה כי ההפגנות צפויות להתרחב גם לנציגויות אוסטרליות נוספות ברחבי המדינה. 
אזרחים אוסטרלים רבים מתכוונים לטוס בקרוב לאיים הטרופיים של אינדונזיה, ומחלקת החוץ של המדינה הזהירה כי עליהם "לנקוט מידה רבה של זהירות". מקורות רשמיים באוסטרליה דיווחו כי ההכרה בירושלים הייתה אמורה להגיע במהלך השבת, אולם ייתכן ותשתנה בעקבות ההשלכות הכבדות.

על פי הדיווחים, מוריסון צפוי שלא להעביר את הסגל הדיפלומטי של אוסטרליה לירושלים, עקב חששותיו מההשלכות הביטחונית של צעד כזה. אולם, ההכרה בירושלים צפויה לסייע למוריסון בבחירות בשנה הבאה בקרב מצביעים יהודיים ונוצרים שמרניים, ולזכות אותו גם בתמיכה מהבית הלבן. 
ממשלת אינדונזיה, שעמדה בלחץ פנימי כבד, הגיבה מוקדם יותר השנה בזעם על כוונתו של מוריסון להכיר בירושלים כבירת ישראל. בדיווחים ברחבי העולם מציינים את המחלוקת סביב ירושלים, עליה "טוענים לבעלות גם ישראל וגם הפלסטינים", ומציינים את מספר ההרוגים הרב בהפגנות שהתרחשו בגבול רצועת עזה במקביל לטקס העברת השגרירות האאמריקאית לירושלים. 
בעיתון "הגרדיאן" דווח כי הפלסטינים משדלים מדינות ערביות ומוסלמיות לנסות ולשכנע את אוסטרליה שלא להכיר בירושלים ולא להעביר את שגרירות המדינה לעיר. נביל שעת, השר לענייני חוץ ברשות הפלסטינית, אף אמר כי על האומות הערביות "לקדם צעדי חרם" כנגד אוסטרליה. לדבריו, "ערב הסעודית היא היבואנית הגדולה ביותר של בשר חי מאוסטרליה. מיד אחרי ההודעה כל כוונתו של מוריסון, דיברתי עם הסעודיה ואמרתי להם שהמינימום שהם צריכים לעשות זה להגיד לאוסטרלים לחפש ספקים אחרים".
לדברי שעת, "במידה וסעודיה, איחוד האמירויות ומדינות המפרץ האחרות ישנו באמת את מדיניות הייבוא שלהם מאוסטרליה, הדבר עשוי להשפיע. אוסטרליה אינה מונופול, אפשר להחליף את הסחורה שלה". 

כזכור, סוכנות הריגול של אוסטרליה הזהירה לפני חודשיים שרים בכירים במדינה כי החלטתו של ראש הממשלה המקומי, סקוט מוריסון, לבחון את העברת שגרירות מדינתו לירושלים, תוך הכרה בעיר כבירת ישראל, עלולה "לעורר מחאות אלימות ותסיסה בעזה ובגדה המערבית".
הדוח הסודי העוסק בנושא הודפס ב-15 באוקטובר, יום לפני הודעתו של מוריסון, והוא מציין כי המהלך המשוער "ימשוך תשומת לב בינלאומית". במסמך נכתב כי "אנו מצפים שכל הכרזה על מעבר אפשרי של שגרירות אוסטרליה לירושלים או שיקול להצביע נגד הפלסטינים באו"ם עלולים לעורר מחאה, תסיסה ואף אלימות בעזה ובגדה המערבית". 
עוד הזהירו בכירי המודיעין האוסטרלים כי ייתכן שהאינטרסים האוסטרליים יהיו יעד של פעילות המחאה שתתרחש בעקבות כל הודעה פומבית של הממשלה בנושא.