מנהיג חמאס איסמעיל הנייה איים היום (ראשון) במהלך עצרת לרגל יום השנה ה-31 לייסוד הארגון כי "כל חייל צה"ל שייכנס לרצועת עזה ייהרג או ייפול בשבי". לדבריו "גדודי אל קסאם השיגו אוצר ביטחוני במהלך המבצע הכושל של היחידה המיוחדת של צה"ל בחאן יונס, ויש לו חשיבות רבה במלחמת המוחות עם ישראל". גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, טענו בעקבות הדברים כי השתלטו על כטב״מ צה״לי, והוא עבר שינוי ייעוד ונמצא כעת בשירות שלהם.

הנייה קרא לקיים בחירות פנים פלסטיניות בתוך שלושה חודשים והביע נכונות לפגוש את יו"ר הרשות אבו מאזן בכל מקום שיבחר- בעזה או בקהיר - על מנת לבחור את האג'נדה הלאומית שתוביל את הפלסטינים בשנים הבאות, זאת לפי מתווה הסכם 2011. 

עצרת לרגל 31 שנה לייסוד חמאס. קרדיט: רשתות ערביות
הנייה, המתאבל על אחיו הבכור, הוסיף עוד כי ההמונים שהגיעו לעצרת של חמאס, הם התשובה למצור ולמלחמה נגד עזה. לדבריו , המסר החשוב ביותר הוא זה שמופנה לאסירים בבתי הכלא בישראל והדגיש כי שחרורם הוא אחריות של ההתנגדות. "כמי ששחרר את האסירים בעסקת שליט אני יודע שיש לנו אפשרות לשחרר אסירים אחרים ולא אחרי הרבה זמן". 

הנייה אמר כי העם הפלסטיני הוא הרבה יותר גדול מכל פלג וכי צעדות השיבה שיצאו משערי עזה השיגו שלוש מטרות אסטרטגיות: עסקת המאה לא תעבור, ירושלים עדיין ערבית ואסלאמית והדור הצעיר עומד על זכות השיבה שהיא מקודשת ואין לוותר עליה. "צעדות השיבה החזירו את סוגיית עזה על השולחן האזורי והבינ"ל והגשימו את הצעדים הראשונים להסרת המצור". הוא התייחס לכוחות המיוחדים שהסתננו לעזה ואמר שאנשי גדודי אל קסאם היו מוכנים לאתגר והוכיחו כי עזה היא אדמה אסורה לכיבוש ומי שנכנס אליה, או שנהרג  או נופל בשבי.
מנהיג חמאס הוסיך כי גדודי אל קסאם יקיימו בקרובה מסיבת עיתונאים כדי לחשוף את כל הפרטים אודות המבצע של צה"ל, וציין כי ההתפטרות של ליברמן היא תוצאה של סיכול המבצע. "אם הכיבוש יגביר את התוקפנות, ההתנגדות תגביר את התגובה שלה. היינו במרחק צעד אחד מירי על תל אביב". 

על הפיגועים אמר הנייה כי הם תגובה לניסיונות לייהד את ירושלים והרחבת ההתנחלויות. הנייה הדגיש כי "הגדה המערבית נמצאת בעין ההתנגדות נגד עסקת המאה שישראל מנסה ליישם אותה בשטח". הנייה התייחס גם לרמיזות של ישראל לפיהם חמאס עומד מאחורי הפיגועים ביו"ש ואמר כי "מדובר בגאווה שאנחנו לא לוקחים עליה אחריות, ואשמה שאיננו מכחישים אותה. ההתנגדות בגדה אינה צריכה הכוונה שלנו". 
 
הנייה אמר עוד לגבי האיחוד הפנים פלסטיני כי הם "מוכנים ללכת כברת דרך למען האחדות וקרא להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל מאחר ואין אפשרות להמשיך את שיתוף הפעולה עם הכיבוש שמשפיל את עמנו". הוא קרא לחזק את הקשר עם הסביבה הערבית והאסלאמית  והדגיש כי גם אם השלטונות בכמה מדינות מנרמלים את היחסים שלהם עם ישראל, עדין העמים הערבים והאסלאמיים ימשיכו לשנוא את ישראל.