נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הבטיח לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי ארצו תחסל את שרידי ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה לאחר נסיגת הכוחות האמריקאים מהמדינה, כך לפי דיווח הלילה (ראשון) ברשת NBC. בכיר בבית הלבן אמר לרשת כי ארדואן הבטיח באופן אישי לטראמפ בשיחת טלפון ביניהם ב-14 בדצמבר, כי צבאו ינטרל את שרידי כוחות דאעש בסוריה.



"ארדואן אמר לנשיא: 'למעשה, כידידך, אני נותן לך את המילה שלי על זה'", אמר הבכיר האמריקאי על תוכן שיחת הטלפון, לפי הדיווח. אתמול הנשיא האמריקאי כתב בטוויטר כי מדינות באזור, בהן טורקיה, חברה בברית נאט"ו, יכולות לקחת עליהן את ניהול המאבק בארגון הטרור. "עכשיו דאעש הובס ברובו ומדינות מקומיות אחרות, בהן טורקיה, צריכות לטפל בקלות במה שנותר ממנו", צייץ טראמפ. "אנחנו שבים הביתה".


בתוך כך, טראמפ ביקר הלילה את הכיסוי התקשורתי של החלטתו להסיג את הכוחות האמריקאים מסוריה. "אם מישהו אחר מלבד נשיאכם האהוב דונלד טראמפ היה מודיע כי לאחר הבסת דאעש בסוריה, אנחנו מחזירים הביתה את חיילינו בריאים ושלמים, אדם זה היה הגיבור הפופולרי ביותר באמריקה. כשזה אני, אני מותקף קשות על ידי תקשורת הפייק ניוז. מטורף", צייץ הנשיא.  

כוחות של צבא ארה"ב בקרבת גבול סוריה-טורקיה. צילום: רויטרס
כוחות של צבא ארה"ב בקרבת גבול סוריה-טורקיה. צילום: רויטרס