לפחות 222 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-843 נפצעו הלילה (ראשון) באיים ג'אווה וסומטרה שבאינדונזיה בעקבות פגיעת צונאמי שנגרמה ככל הנראה על ידי התפרצות הר הגעש אנאק קרקטואה, כך מסרו בכירים במדינה. מאות בתים ניזוקו מהנחשול שפגע בחופים סביב מיצר סונדה. 
הרשויות במדינה הזהירו תושבים ותיירים באזור להתרחק מהחופים. "אנא התרחקו מהחופים סביב מיצר סונדה. אלה שהתפנו, בבקשה אל תשובו עדיין", אמר רחמאת טריונו, בכיר בשירות המטאורולוגי של אינדונזיה. צילומי טלוויזיה הראו דרכים שנחסמו על ידי הריסות ממבנים שקרסו, הפכו מכוניות ועקרו עצים. 



רהמט טריונו, ממחלקת רעידת אדמה וצונאמי בסוכנות המטאורולוגיה באינדונזיה, אמר כי עדיין לא ידוע מה גרם לצונאמי. "אנחנו חושדים כי הגורם הוא ההתפרצות הגעשית". דובר סוכנות ניהול האסונות במדינה, המתורגלת במידה מסוימת באירועים מהסוג הזה, הסביר כי "למעלה מ-400 בתים, תשעה בתי מלון ולפחות עשר ספינות ניזוקו או נהרסו". האזור שנפגע מהצונאמי נחשב פופולרי ואהוב מאוד על התיירים, ורבים היו בחוף הים בזמן פגיעת הגל, בסביבות השעה 21:30 בערב (שעון מקומי).
 
לאחר האירוע התפרסם תיעוד של רגע פגיעת הגל בהופעה שהתקיימה בחוף הים. להקה בשם "seventeen" הופיעה מול עובדי אחת מרשתות החשמל המקומיות ובני משפחותיהם, ונמסר כי נגן הבס ומנהל הדרכים נהרגו וכי שלושה מחברי הלהקה מוגדרים כנעדרים. כמו כן, מרשת החנויות שארגנה את ההופעה נמסר כי 14 בני אדם נהרגו וכי 89 נוספים מוגדרים כנעדרים.
 

כזכור, כוחות ההצלה באינדונזיה הפסיקו בחודש אוקטובר את החיפושים אחר גופות קורבנות רעידת האדמה והצונאמי באי סולאווסי, כך נמסר אז מהסוכנות למצבי חירום במדינה. ההודעה באה לאחר שמניין ההרוגים ברעידת האדמה בעוצמה 7.5 ובצונאמי שהיא גרמה לו עלה ל-1,763.