"שמעתי קול רועם וחשבתי שזו הרוח": מספר ההרוגים בצונאמי שפגע באינדונזיה, לאחר התפרצות הר געש במדינה, עלה הלילה (בין ראשון לשני) ל-280 בני אדם, וכ-850 פצועים. הרשויות המקומיות קראו לתושבים להתרחק מהחופים ולהתפנות למקומות גבוהים ככל הניתן. כוחות ההצלה מחפשים אחר קורבנות נוספים, ומשתמשים בידיהם ובמכונות כבדות על מנת להעניק סיוע לנפגעים ולנסות לשקם את הבתים שנהרסו. ישנם עוד עשרות בני אדם שכעת מוגדרים כנעדרים, ומעל שלושת אלפים שפונו מביתם כתוצאה מהצונאמי, שפגע במדינה ללא כל התראה מראש. 

תושבים רבים המתגוררים באזור החוף דיווחו כי לא ראו או הרגישו שום סימני אזהרה לצונאמי, כמו רעידת אדמה. יוני, תושבת העיר למפונג צפתה בטלוויזיה בביתה כששמעה את המים באים, "שמעתי קול רועם וחשבתי שזו הרוח. אחרי שפתחתי את הדלת נכנסו מיד מים ומשכו אותי החוצה. כשהייתי בחוץ ראיתי את הים נסוג והחלטתי לרוץ כשהמים באו בפעם השניה". לפחות 48 בני אדם נהרגו באותו אזור. 
מאחר שהסיבה המדויקת לאסון עדיין לא ידועה, הרשויות עדיין חוששות מהסיכון להישנות של הצונאמי. שר העבודה הציבורית, בסוקי חדימוליג'ונו, הודיע כי פעולות ההצלה והחירום ימשיכו ברציפות אך "יפסיקו עם הסימן הראשון לגאות אפשרית". 

אסון הצונאמי באינדונזיה. צילום: רויטרס


בתוך כך, הכבישים באזור עדיין חסומים על ידי פסולת ותנועה, בעוד משפחות רבות מנסות להימלט מהמקום מחשש לצונאמי נוסף. תמונות רבות אשר הראו את פגיעת הצונאמי תיעדו כיצד הגל גרר עמו קורבנות, פסולת ושברי עץ ומתכת גדולים. בכוחות ההצלה של המדינה מעבירים ציודי מים ותברואה לאזור. הצבא האינדונזי הודיע גם כי הוא פורש כוחות רבים להפיץ סיוע ושמיכות, וכן שליחת חובשים לאזורים שנפגעו. 
 
כזכור, הצונאמי פגע אמש באיים ג'אווה וסומטרה שבאינדונזיה. על פי ההערכות, הגורם לצונאמי הוא התפרצות הר הגעש אנאק קרקטואה, שפלט עשן ולבה במשך חודשים בתקופה האחרונה. ההר התפרץ אמש בסביבות שעות הערב, וגל הצונאמי פגע כ-30 דקות לאחר מכן, כך לפי הסוכנות המאורולוגית. מאות בתים ניזוקו מהנחשול שפגע בחופים סביב מיצר סונדה, וכאמור, מאות נפצעו ונהרגו באסון. 

נזקי הצונאמי. צילום: רויטרס


כוחות ההצלה באינדונזיה. צילום: רויטרס