ברקע אירועי סוף השבוע בגבול רצועת עזה בהם נהרגו ארבעה פלסטינים, משלחת מצרית צפויה להגיע היום (שני) לרצועה על מנת להביא לשימור הרגיעה באזור. על פי דיווח בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני, המודיעין המצרי העביר מסר לארגון חמאס, לפיו בישראל מחויבים להבנות הרגיעה בחודש שעבר לאחר סבב הלחימה וכי אין כוונה להסלים את המצב בדרום.
כזכור, חמ"ל הפלגים הפלסטיניים החמושים שחרר אתמול הודעה שבה איים כי יגיב בחומרה על "רצח האזרחים הפלסטינים ברצועת עזה". בהודעה נאמר כי "המעשים הנפשעים נגד בני עמנו עברו את הקווים האדומים. ההתנגדות לא תקל ראש עם האויב ולא תעמוד בחיבוק ידיים אל מול הפשעים הללו". עוד נאמר כי "מבדיקה שנערכה, התברר כי כל ההרוגים שנורו על ידי האויב נורו ממרחק של 300־600 מטר. מה שמוכיח כי הייתה כוונה לצלוף בהם, מבלי שהיוו כל סכנה על חיילי צבא הכיבוש. מה שהתרחש ביום שישי האחרון במהלך צעדות השיבה הוא פשע וזלזול ברור של האויב בדם בני העם שלנו". בהודעה נכתב כי "נראה כי האויב הציוני התגעגע לסבב הלחימה, שיכלול תגובות קשות מצד ההתנגדות, שתלמד אותו לקח ותעמיד אותו במקומו".
 
החמ"ל הוסיף כי "יום שישי הקרוב יהיה יום גורלי מבחינת התנהלותו וכוונתו של האויב הציוני כלפי בני העם שלנו בצעדות השיבה. אנו עומדים על כך שנגן על בני עמנו, ויש בידינו אמצעים מוכנים להגיב במתקפה קשה. מה שיקבע את צורתה, מסלולה ותזמונה של אותה מתקפה יהיה התנהגות האויב על הקרקע".

מוקדם יותר אתמול נועד שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף עם בכיר חמאס מחמוד א־זהאר, ראש סיעת חמאס בפרלמנט הפלסטיני. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית IRNA, זריף הצהיר כי "מטרת התמיכה בפלסטינים היא למנוע ניצול של מצבם, למרות המחלוקות בין המדינות האסלאמיות. יש מדינות אסלאמיות שמתנגדות להתנגדות בשל לחצים נגדן". 
 
זריף הוסיף כי "התמיכה בפלסטין היא מדיניות עקרונית באיראן. אנחנו מקווים שמדינות אסלאמיות, שתולות תקווה בתמיכה בציונים ובארה"ב, יחזרו לחיק העולם האסלאמי ויידעו שהציונים אף פעם לא יהיו ידידים או שותפים שאפשר לבנות עליהם". א־זהאר הודה לאיראן על תמיכתה האמיתית בסוגיה הפלסטינית, והביע תקווה לכך ש"הפרויקט הציוני יסתיים באמצעות ההתנגדות הפלסטינית ובתמיכת העולם האסלאמי". 
 
בכירי חמאס קיימו פגישה נוספת, עם מזכיר המועצה האיראנית לביטחון לאומי עלי שמחאני. המזכיר אמר בפגישה כי "מה שיהרוס את הישות הציונית זה השחיתות שפושטת בה ובמנהיגיה, וכן ההתעוררות של עמי האזור כלפי המזימות והעוול שגרמה הישות רוצחת הילדים הזאת, הפועלת נגד האנושות".
שמחאני הוסיף כי "בראש סדר העדיפויות של העולם האסלאמי נמצאים התמיכה בסוגיה הפלסטינית והחופש לירושלים". לדבריו, "כל מעשה שמביא לסטייה מהמסלול של מאבק בישות הציונית הוא בגידה במוסלמים בעולם כולו". 
 
א־זהאר אמר: "אנחנו מתייחסים לישות הציונית כישות שנישלה אותנו, אינה לגיטימית ונמצאת על סף קריסה. אנחנו דוחים כל פעולה שעלולה להביא להכרה בישראל ולוויתור על זכות השיבה לאדמות הפלסטיניות". הוא הדגיש כי "ננצח בלי שום ספק. גם הודות לעמידה של איראן, התומכת בעם הפלסטיני, שמכיר לה תודה על כך". הוא הביע תקווה "שנתפלל יחד במסגד אל־אקצא בזמן הקרוב".