לאחר שנים של מלחמת אזרחים, מצבה של סוריה ונשיאה בשאר אל-אסד מתחיל להתייצב, כאשר צבאו שולט ברוב שטח המדינה והכוחות האמריקאים נוטשים את האזור. הבוקר (שני) פורסם בעיתון ה"וושינגטון פוסט" כי ממשלתו של אסד מכפילה את ההוצאות להורג של אסירים פוליטיים, כאשר בתי המשפט במדינה מאיצים את ההליכים ומטילים עונשי מוות רבים. כך, על פי ניצולי אחד מבתי הסוהר המושמצים ביותר במדינה.

יותר מ-20 אסירים סורים אשר שוחררו לאחרונה מבית הכלא הצבאי סיידנאיא הסמוך לדמשק תיארו קמפיין ממשלתי רחב במסגרתו הגיעו לכלא אסירים רבים מכל בתי הסוהר המדינה, והצטרפו לאלו שממתינים בו לגזר דין מוות בתלייה. 
בדיווח מצויין כי על אף כל האסירים שנכנסו לבית הכלא, שמנה בשיאו בין 10,000 ל-20,000 אסירים, אוכלוסייתו הצטמצמה בעיקר בשל הוצאות להורג בלתי מתפשרות, ולפחות חלק אחד ממנו ריק כמעט לחלוטין. חלק מן האסירים לשעבר, שנידונו בעצמם למוות בתלייה, נמלטו מהגורל הזה רק לאחר שקרובי משפחתם שילמו אלפי דולרים כדי להבטיח את חירותם. 

חלק מהעצורים שהתראיינו לכתבה סיפרו כי בתי המשפט החלו להחמיר בעונשיהם של מתנגדי המשטר, כאשר שניים מהם סיפרו כי הופיעו פעמיים בפני שופט בבית משפט צבאי, פעם אחת בשלב מוקדם של המלחמה ופעם שנייה ב-2018, וסיפרו כי לא ניתן להשוות בין הביקורים. "לא היה מקום לסלחנות במשפט השני שלי", אמר אחד מהם. "כמעט כל מי שהיה איתי במשפט נידון למוות. הם קראו את גזר הדין בקול רם". 
יש לציין, כי אסירים רבים בסוריה מתים מתת-תזונה, הזנחה רפואית או התעללות פיזית, הרבה לפני שהם בכלל מגיעים לגרדום. לעיתים קרובות, הם סובלים מהתמוטטות נפשית כתוצאה מחוויות המלחמה, גזר הדין או תנאי המאסר. אסיר לשעבר סיפר כי השומרים דחפו צינור מתכת לגרונו של אחד העצירים, הצמידו אותו לקיר והותירו אותו למות. "גופתו שכבה בינינו כל הלילה", אמר אבו חוסיין, מכונאי ממחוז חומס. אסיר אחר תיאר כיצד חבריו לתא הוכרחו לבעוט למוות באדם אחר, תושב העיר דרעא שנכבשה לפני מספר חודשים על ידי הצבא הסורי.
ממשלת סוריה מעולם לא הודתה בהוצאה למוות של אסירים פוליטיים, ואין נתונים עצמאיים זמינים באשר להיקף התופעה. גם לדיווח זה של הוושינגטון פוסט סירב משטר אסד להגיב. עם זאת, צילומי לווין של שטח הכלא סיידנאיא לא מותירים מקום לספק כי במתקן קיימים מספר רב של מתקני הוצאה להורג. תמונות לווין אחרות, של אדמות צבאיות ליד דמשק שזוהו כקברי אחים, מראות כי מאז תחילת השנה חלה עלייה במספר הבורות. עריקים שעבדו במערכת בתי הסוהר הצבאיים אמרו כי אזור זה, הממוקם מדרום לבירה, הוא המיקום האפשרי לקבורתם ההמונים של האסירים שהוצאו להורג סיידנאיא. יש לציין, כי בעבר טען משרד החוץ האמריקאי כי בסיידנאיא נבנתה משרפה המשמשת לשריפת גופות, על מנת לטשטש את הראיות באשר להוצאתם להורג של אסירים בבית הסוהר.