כריסטמס כאן: חג המולד שצפוי להגיע הלילה (שני), כבר הגיע לחלק ממדינות העולם, בעיקר בצידו המזרחי של הכדור. בארץ, תהלוכות רבות מתרחשות בערים בעלות אוכלוסייה נוצרית ענפה. בנצרת, אלפים מהארץ ומהעולם הגיעו לתהלוכה השנתית ברחובותיה המרכזיים של העיר הצפונית, כשהם לבושים כמיטב המסורת בכובעי סנטה קלאוס. בבית לחם, עיר הולדתו של ישו על פי האמונה הנוצרית, התרכזו מיסיונרים אדוקים לתפילות החג.



בחצי הכדור המזרחי לעומת זאת, חג המולד נחגג מעט אחרת. בדרום קוריאה למשל, ההוצאה הפופולרית ביותר בתקופה זו של השנה היא על חדרים להשכרה על פי שעה, אמצעי מניעה ומתנות רומנטיות כאלו ואחרות. "צפוי שנחגוג את החג הזה עם אהובינו", כך אמר סטודנט בן 24 מסיאול, בירתה של דרום קוריאה. לעומתה, שכנתה צפון קוריאה אסרה על "חגיגות הכוללות אלכוהול ושירה" בערב של ה-24 בדצמבר עוד ב-2016. מנהיג המדינה, קים ג'ונג און הציע בעבר לחגוג במקום את יום הולדתה של סבתו, קים ג'ונג סוק, שנולדה בערב חג המולד.




ביפן, דמותו המפורסמת של סנטה קלאוס הוחלפה בדמות בשם "הוטיישו", אדם ארוך זקן בעל שק גדול, שלו יש עיניים בגב - כדי שילדים ייתנהגו בהתאם לידו ויזכו לקבל מתנות. כמו גם, במדינה המזרחית נשבר שיא גינס של כמות האורות הגדול ביותר על עץ אשוח מלאכותי.



ילדים חוגגים בטוקיו, יפן. צילום: רויטרס



למרות כל אלה, ממשלת סין הוציאה הודעה רשמית בה היא מבקשת מאזרחיה לא לחגוג את החג הנוצרי ולהמשיך לקדם ולשמר את המסורת הסינית עתיקת השנים. על פי החוק בסין, הממשלה מאפשרת לציבור להאמין ולקיים מנהגים של חמש דתות, וגם זה, רק בתוך האזור המתאים לכך, ולא בשטחים ציבוריים.