העולם הנוצרי חגג אתמול את חג המולד בתפילות ובחגיגות, בתוך כך קרא האפיפיור פרנציסקוס למאמינים לחיות חיים פשוטים ולא חומריים, המלכה אליזבת השנייה הפצירה בנתיניה לשמור על "כבוד הדדי" לקראת הברקזיט ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ כמעט הרס לילד קטן את החג בהטילו ספק בקיומו של סנטה קלאוס.

טראמפ, שנאלץ לוותר על חופשת חג המולד באחוזתו בפלורידה ונשאר בוושינגטון בשל המשבר של השבתת הממשל הפדרלי, ורעייתו מלניה, ששבה מפלורידה כדי להיות עם בעלה, הצטרפו מהבית הלבן למרכז הטלפוני של פיקוד ההגנה האווירי הצפון־אמריקאי (NORAD) כדי לענות לשאלות ילדים לגבי מיקומו של סנטה קלאוס. הפיקוד ביצע את המעקב המסורתי, שנמשך מאז 1955, על אף ההשבתה, אחרי שקיבל תקציב מוקדם לצורך המשימה. 
את עיקר תשומת הלב משכה שיחה של טראמפ עם ילד בשם קולמן. "חג שמח. מה שלומך? בן כמה אתה? הולך לך טוב בבית הספר? אתה מאמין בסנטה?", שאל הנשיא את המתקשר הצעיר. תשובותיו של הילד לא נשמעו, אולם טראמפ ענה לו "גיל 7 זה גבולי, נכון?", לפני שנפרד ממנו במילים "תבלה לך". 

כלי התקשורת וגולשים מיהרו להאשים את טראמפ שהוא הרס את החג לקולמן ולילדים אחרים כאשר הטיל ספק בקיומו של סנטה. "ילדים, בבקשה אל תקראו את הידיעה הזו על מה שטראמפ אמר לגבי סנטה קלאוס", הייתה הכותרת ב"ניו יורק טיימס", בעוד הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי צייץ "זה פשוט חבל שטראמפ בילה את ערב החג המולד בלצלצל לילדים בני 7 ולומר להם שלהאמין בסנטה בגיל שלהם זה גבולי". 
הוא הוסיף ואיחל "חג מולד שמח" בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "אני מקווה שכולם, אפילו תקשורת הפייק ניוז נהנים מהחג. אנחנו מאבטחים את הגדרות, עובדים על הסכמי מסחר חדשים ומחזירים את החיילים שלנו הביתה. אנחנו מציבים את אמריקה תחילה. חג שמח!", כתב.
ההיסטוריון הנשיאותי מייקל בשלוס הציג צילום של הנשיא רייגן מחופש לסנטה ומכתב של הנשיא קנדי מ־1961 שבו אמר לילד "אתה לא צריך לדאוג לסנטה. דיברתי איתו אתמול והוא בסדר".  

המלכה אליזבת השנייה ניצלה את נאומה כדי לפנות לתושבי בריטניה ולהפציר בהם לשמור על כבוד הדדי לקראת האתגרים של הפרישה מהאיחוד האירופי בשנה הקרובה. "אני מאמינה שהמסר של שלום על פני הארץ ורצון טוב עבור כולם לא איבד מתוקפו. כולם צריכים לשים לב אליו, הוא דרוש כעת יותר מאי פעם".



זוג תאומות מצפון קרולנייה קיבלו מתנה מרגשת במיוחד לחג, כאשר אביהן, קצין בחיל האוויר האמריקאי הגיע בהפתעה לבית ספרן. הן משמשות כמעודדות של נבחרת הכדורסל, וכחלק מההפתעה הוא התחפש לקמע הקבוצה. השתיים פרצו בבכי כאשר זיהו אותו. צפו במפגש המרגש ובתמונות מרחבי העולם.


חג המולד בנצרת. צילום: קובי ריכטר, TPS



כומר הודי מבצע את מיסת חג המולד. צילום: רויטרס



חג המולד בהודו. צילום: רויטרס



האפיפיור באירוע בוותיקן. צילום: AFP




מהגרים בגבול ארה"ב-מקסיקו חוגגים את חג המולד. צילום: רויטרס



חג המולד בתאילנד. צילום: רויטרס