מדינות המפרץ פועלות להחזרת סוריה לליגה הערבית, שמונה שנים אחרי שהושעתה בגלל מלחמת האזרחים במדינה ודיכוי אלים של הפגנות נגד הנשיא בשאר אסד. על פי דיווח בגארדיאן, מתישהו בשנה הקרובה, אסד יתקבל ברכה טוישיב שוב ליד מנהיגי העולם הערבי. לדברי גורמים, הרגע הזה יהווה מכת מוות לאביב הערבי. 

אלא שכעת מתרחשת הפשרה אזורית. השבוע הגיע נשיא סודן, עומר אל באשיר לדמשק, והיה המנהיג הערבי הראשון לבקר במדינה בשמונה השנים האחרונות. הביקור נתפס כמחווה ידידותית מצדה של ערב הסעודית, לאור יחסיה הקרובים עם חרטום. 
גורמים דיפלומטים אמרו לגארדיאן שיש קונצנזוס הולך וגובר בין 22 המדינות החברות בליגה הערבית, שסוריה צריכה להתקבל חזרה לארגון, למרות שארצות הברית לוחצת על בית המלוכה בריאד ועל קהיר לדחות את המהלך.

הרצון להחזיר את סוריה לחיק האומות הערביות מגיע למרות היחסים הקרובים של דמשק עם איראן. ככל הנראה מדובר באסטרטגיה חדשה של ערב  הסעודית ואיחוד האמריויות, הנחשבות אויבות של איראן, במטרה למשוך אותה מהשפעתו של משטר האייתוללות, בעזרת הבטחה לנרמל שת יחסי המסחר וכסף לשיקום המדינה. 
לדברי הערכות, לשיקומה של סוריה דרושים כ-400 מיליארד דולרים, אבל האו"ם מסרב להעביר סנט עד שאסד יתחייב לפעול עם האו"ם לשלום במדינה. 
טוביאס שניידר, חוקר המזרח התיכון במכון למדיניות גלובליות בברלין, אומר כי מנהיגי ערב התרגלו כבר מזמן לכך שאסד יישאר בשלטון. "בסופו של דבר, אסד הוא אחד מהם - אוטוקרט ערבי הנלחם נגד מהפכות וכוחות אסלאמיים קיצתוניים, כמו האחים המוסלמים", הוא מסביר.