בצל ההחלטה הדרמטית על הנסיגה מסוריה שהביאה להתפטרות שר ההגנה, ג'יימס מאטיס, הנשיא דונלד טראמפ הגיע הערב (רביעי) יחד עם רעייתו מלניה לביקור פתע בעיראק, הראשון שלו באזור מלחמה מאז כניסתו לתפקיד לפני קרוב לשנתיים



בביקור שנערך בבסיס חיל האוויר אל-אסד, הממוקם מערבית לבגדד, אמר טראמפ כי "אין לי תוכניות להוציא את כוחותינו מעיראק. נוכל להשתמש בעיראק כבסיס במידה ונרצה לפעול בסוריה". עוד הוסיף הנשיא האמריקאי: "הרבה אנשים הולכים לאמץ את דרך החשיבה שלי. זה הזמן שנתחיל להשתמש בראש שלנו".



צילום: רויטרס



צילום: רויטרס



דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, מסרה שבני הזוג הנשיאותי "טסו לעיראק בליל החג המולד כדי לבקר את החיילים שלנו ואת הפיקוד הצבאי הבכיר ולהודות להם על השירות שלהם, על הצלחתם ועל ההקרבה שלהם ולאחל להם חג מולד שמח". בצילומים נראו טראמפ ורעייתו מלניה מצטלמים סלפי עם חיילים ואת הנשיא משוחח עם החיילים. 
מדובר בפעם הראשונה מאז תחילת כהונתו שבה טראמפ מגיע לביקור באחד מאזורי המלחמה שבהם מוצבים חיילים אמריקאיים. זאת אחרי שנמתחה עליו ביקורת רבה מצד מתנגדיו, בייחוד לאחר שזלזל ביוצאי צבא ובגיבורי מלחמה, ובראשם הסנאטור המנוח, ג'ון מקיין. 
הביקור גם מגיע שבוע לאחר ההודעה הדרמטית של טראמפ כי הוא מסיג את כל כוחות הצבא מסוריה, מהלך שהביא להתפטרותו של שר ההגנה מאטיס. במהלך שיחה עם העיתונאים שליוו אותו בביקור אתמול, הבהיר טראמפ כי אין לו כוונה לבצע מהלך דומה גם בעיראק, שם מוצבים כיום יותר מ-5,000 חיילים אמריקאים, מאחר שניתן לבצע משטחה התקפות "מהירות וחזקות" נגד חמושי דאע"ש בסוריה "עד שהם לא יידעו מה קרה להם לכל הרוחות". 

צילום: רויטרס

צילום: רויטרס



אמש הזמינה טורקיה את נשיא ארה"ב לשיחות, בעקבות הודעתו כי הכוחות האמריקאים ייסוגו מסוריה. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הציע את הביקור בשיחת הטלפון בין שני המנהיגים במהלך סוף השבוע. דובר הבית הלבן אישר כי ההזמנה לביקור ב-2019 ניתנה.