החלטת מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי, שהתקבלו מוקדם יותר השבוע, לפיה ייבנו מעל 2,000 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון, הובילה לגינויים חריפים מצדן של צרפת, בריטניה, טורקיה והאיחוד האירופי. החלטת מועצת התכנון התקבלה כזכור באישור ראש הממשלה בנימין נתניהו, מעט לאחר ההודעה על בחירות 2019 בחודש אפריל.

משרד החוץ הטורקי גינה בחריפות את ההחלטה בהצהרה מיוחדת בה נכתב כי "אנו דוחים את ההחלטה הבלתי חוקית של ישראל, שממשיכה להפר את החוק הבינלאומי, ובמיוחד את החלטות האו"ם הרלוונטיות ואת אמנת ג'נבה הרביעית".
בהודעת משרד החוץ הבריטי, נאמר כי "ההחלטה הישראלית על בנייה של יותר מ-2,800 יחידות דיור בהתנחלויות הכבושות בגדה המערבית הן מאכזבות ולא מקובלות". השר לענייני המזרח התיכון, אליסטר ברט, אמר כי "פעולות כאלו אינן חוקיות על פי המשפט הבינלאומי, ומטילות בספק את המחויבות של ישראל לכל הסכם שלום עתידי עם הפלסטינים. אנו קוראים לישראל לחדול מפעולות כאלו".

הודעת גינוי יצאה גם מטעם האיחוד האירופי, לפיה "עמדת האיחוד האירופי לגבי הבנייה בהתנחלויות הישראליות ופעילויות הקשורות בה נותרה ללא שינוי: כל מפעל ההתנחלויות הוא לא חוקי על פי המשפט הבינלאומי". 

מוקדם יותר, צרפת גינתה אף היא את ההחלטה בהודעת רשמית מטעם משרד החוץ. "אנו מגנים את ההחלטה הזו, שמרחיבה את פעילות ההתנחלויות בגדה המערבית", נכתב בהצהרה. "ההתנחלויות מגבירות את המתחים וערערו את התנאים לפתרון שתי המדינות, שהוא הדרך היחידה להבטיח שלום צודק ובר קיימא בין הישראלים לפלסטינים. אנו קוראים לישראל לשקול מחדש את ההחלטה".