כשבוע לאחר ההכרזה המפתיעה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בדבר הסגת הכוחות האמריקאים מאדמת סוריה, מסתמן כי תהליך הנסיגה עשוי לקחת מספר חודשים ולא להתרחש באופן מיידי, כך לפי גורמים אמריקאים שצוטטו הלילה (שישי) ב-ABC.  הגורמים הסבירו כי הצבא האמריקאי החל לעבוד על תכנית הנסיגה, וכי לא נעשו עדיין החלטות סופיות ביחס לקצב המתוכנן של נסיגת הכוחות מסוריה. 

בסוף השבוע חתם שר ההגנה, ג'יימס מאטיס, על פקודת פיתוח תכנית הנסיגה. זמן קצר לאחר ההודעה של טראמפ בשבוע שעבר, אמרו פקידים בארה"ב כי הוצאת החיילים מסוריה אמורה לקחת כחודש. 
ואולם, גורמים רשמיים טוענים כי קצב הנסיגה יהיה, ככל הנראה, איטי בהרבה. לדברי שניים מהם, התוכנית שתוצג לפיקוד של הצבא כוללת תהליך נסיגה שיימשך מספר חודשים. טראמפ אמר בהקשר זה כי הנסיגה מסוריה תהיה "מתוכננת ומסודרת".
 

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס



המנהיג האמריקאי הוסיף כי ארה"ב תכננה לשמור על נוכחות צבאית בעיראק "כדי למנוע התעוררות של דאעש וכדי להגן על האינטרסים האמריקאים, ולעקוב מקרוב אחר כל שינוי שקשור למדינה האסלאמית, כמו גם אחר איראן". 
לדברי גורמים אמריקאים, שיקול מרכזי שיעמוד בפני המתכננים הצבאיים האמריקאים, המרכיבים את תוכנית הנסיגה של סוריה, הוא ההגנה על הכוחות האמריקנים בעת ביצוע הנסיגה.
הגורמים אמרו כי מטוסים אמריקאים וקואליציוניים ימשיכו לבצע גיחות אוויריות, ויספקו תמיכה אווירית לכוחות האמריקנים בזמן שיבצעו את הנסיגה. עם זאת, עדיין לא ברור אם הפעולות האוויריות נגד המדינה האסלאמית יימשכו לאחר הנסיגה.