לפחות ארבעה בני אדם, שלושה תיירים מווייטנאם ומדריך טיולים מצרי נהרגו ועוד 12 נפצעו בפיגוע שאירע הערב (שישי) באוטובוס תיירים שנסע באזור הפירמידות סמוך לקהיר, בירת מצרים, כך מדווחת התקשורת המקומית במצרים. הפיגוע אירע למרות מבצע ארוך של המשטר בקהיר ושל צבא מצרים נגד ארגוני הטרור במדינה, שעד כה לא הצליח למגר את הטרור במדינה.



ראש ממשלת מצרים, מוסטפא מדבולי, התייחס לפיגוע ואמר כי  "האוטובוס סטה מהמסלול המאובטח שלו בלי לעדכן את מנגנוני הביטחון הרלוונטיים". הוא הוסיף, כי "המדינה תכה ביד מברזל את כל מי שפוגע בביטחון המדינה". התובע הכללי של מצרים, נביל סאדק, הוסיף כי "הפיגוע התרחש כתוצאה מפיצוץ לבנת חבלה בסמוך לאוטובוס התיירים. חוקרים הגיעו לזירה ולבית החולים שבו מאושפזים הפצועים, על מנת לגבות עדויות. החקירה נמשכת".



רק בתחילת חודש נובמבר נהרגו שבעה מבני העדה הנוצרית-קופטית ו-13 נפצעו לאחר שאש נפתחה לעבר האוטובוס בו הם נסעו בעמק הנילוס. על פי הארכיבישוף של מיניה, האוטובוס שהותקף היה בדרכו למנזר בצפון המדינה, כאשר חמושים פתחו לעברו אש. ארגון דאעש נטל אחריות על הפיגוע.



אמבולנסים מצרים אחרי פיגוע בסיני (צילום: רשתות הערביות)
אמבולנסים מצרים אחרי פיגוע בסיני (צילום: רשתות הערביות)



בשנים האחרונות נלחמת מצרים בארגון דאעש בסיני, שסימן לעצמו מטרה לפגוע במוסדות הקהילה הקופטית ובבניה. בין השאר במהלך 2017 הותקפו במטענים ובאש מספר כנסיות במדינה, ובפיגוע נגד הקהילה הסופית, שאירע בנובמבר שנה שעברה, נרצחו 235 אנשים לאחר שמטען הונח במסגד בצפון סיני ואש נפתחה על ידי המתפללים שברחו מהמקום.



לאחר אירועים אלה, החל משטר א-סיסי במבצע צבאי רחב היקף בחצי האי שהיה לשטח הפקר, וישראל אף אפשרה לצבא מצרים להכניס לאזור כוחות מעבר למוסכם בהסכם קמפ דיוויד לצורך מיגור הטרור. זהו הפיגוע המשמעותי הראשון שלא נגד כוחות הביטחון הנלחמים בסיני מאז פרוץ המבצע. משגריר