אנשי ארגון המדינה האסלאמית יצאו הערב (שבת) למבצע נקמה במצרים, והרגו חמישה אנשי ביטחון, בהם קצין, בפיצוץ רכב בו היו באל-עריש, כך דווח הדבר התרחש שעות ספורות לאחר שכוחות הביטחון המצרים הרגו עשרה חמושים מואליאת סינא, סניף הארגון בחצי האי סיני. עם זאת, דובר צבא מצרים, תאמר רפאעי, הכחיש את הדיווח שפורסם באל ג'זירה, אודות פיגוע נגד רכב צבאי בצפון סיני. 
כזכור, מוקדם יותר היום, המשטר במצרים עצר 30 חמושים איסלמיסטים בשתי פשיטות שקיים בגיזה. כמו כן, נעצרו עשרה נוספים באל-עריש. המעצרים התרחשו לאחר שאתמול לפחות ארבעה בני אדם, שלושה תיירים מווייטנאם ומדריך טיולים מצרי נהרגו ועוד 16 נפצעו בפיגוע שאירע באוטובוס תיירים שנסע באזור הפירמידות סמוך לקהיר, בירת מצרים, כך מדווחת התקשורת המקומית במצרים. הפיגוע אירע למרות מבצע ארוך של המשטר בקהיר ושל צבא מצרים נגד ארגוני הטרור במדינה, שעד כה לא הצליח למגר את הטרור במדינה.
ראש ממשלת מצרים, מוסטפא מדבולי, התייחס לפיגוע ואמר כי  "האוטובוס סטה מהמסלול המאובטח שלו בלי לעדכן את מנגנוני הביטחון הרלוונטיים". הוא הוסיף, כי "המדינה תכה ביד מברזל את כל מי שפוגע בביטחון המדינה". התובע הכללי של מצרים, נביל סאדק, הוסיף כי "הפיגוע התרחש כתוצאה מפיצוץ לבנת חבלה בסמוך לאוטובוס התיירים. חוקרים הגיעו לזירה ולבית החולים שבו מאושפזים הפצועים, על מנת לגבות עדויות. החקירה נמשכת".