הסנטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם אמר הלילה (שני) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מחויב להבסת ארגון "המדינה האסלאמית" לפני נסיגת הכוחות האמריקאים מסוריה, עליה הודיע מוקדם יותר החודש. לאחר שיצא מפגישה עם טראמפ בבית הלבן, גרהאם אמר: "דיברנו על סוריה. הוא אמר לי כמה דברים שלא ידעתי שגרמו לי לחוש הרבה יותר טוב על הכיוון שלנו בסוריה". 
"אני חושב שהנשיא מחויב מאוד לוודא שכאשר נעזוב את סוריה, דאעש יהיה מובס לחלוטין", הוסיף. "הוא הגיע לתוכנית יחד עם הגנרלים שלו שהגיונית בעיניי". הסנטור מאוחר יותר צייץ כי טראמפ יוודא שהנסיגה מסוריה תתבצע באופן שיוודא כי "דאעש מחוסל תמידית, איראן לא תמלא את הוואקום, ובעלי בריתנו הכורדים מוגנים".

הוא אמר לכתבים כי הנשיא יוודא שטורקיה לא תתקוף את הכוחות הכורדים לאחר הנסיגה מסוריה, וכי הוא הבטיח לאנקרה, החברה בברית נאט"ו, שיהיה לה אזור חיץ על מנת להגן על האינטרסים שלה.

לינדזי גרהאם. צילום: רויטרס
לינדזי גרהאם. צילום: רויטרס


ממשרד הגנה האמריקאי נמסר אתמול כי הוא מספר שוקל תוכניות לנסיגה "מכוונת ומבוקרת". מקור מסר לרויטרס כי לפי אופציה אחת, הנסיגה תתבצע תוך 120 ימים. קצינים אמריקאים המליצו לאפשר ללוחמים הכורדים לשמור את אמצעי הלחימה שקיבלו מארצות הברית על מנת להיאבק בדאעש, גם לאחר הנסיגה.