הרשויות בתאילנד השעו היום (חמישי) את שירותי המעבורת, ביטלו חלק מן הטיסות במדינה והחלו בפינוי לקראת סופה טרופית חזקה, שצפויה להכות הערב את אתרי החוף הדרומיים של דרום מזרח אסיה, ביניהם קוסמוי וקופנגן.



גשמים חזקים החלו לרדת באזור מפרץ תאילנד הבוקר וגורמים רשמיים הזהירו מפני רוחות חזקות וים סוער הצפויים ב-16 מחוזות. לפחות 50,000 תיירים כבר פינו את אזורי החוף ונכון לעכשיו אתרים בחו"ל מדווחים על רוחות חזקות, גשמים עזים ויש סיכויים להצפות ובעיות באספקת החשמל. בחודשים אלו לא אמורות להיות סופות וזוהי הסופה הראשונה מזה שלושים שנה שפוקדת את חופי תאילנד שלא בתקופת המונסונים.



"יהיו גשמים כבדים ואנחנו צריכים להיערך לשיטפון ולשינויים בתחבורה", אמר ראש הממשלה פריוטה חאן-אוחה. "אנחנו מוכנים אבל אם הגשם יהיה חזק נצטרך קצת זמן כדי לפתור בעיות".



בתוך כך, משרד החוץ פרסם המלצה לשוהים בחופי תאילנד, בה נכתב כי "השירות המטאורולוגי מזהיר את השוהים מתנאי מזג האוויר הקשים, להימנע מלהגיע לקו החוף, לשהות בפנים האי במבנים חזקים, להצטייד במזון ומים וסוללות מלאות". 
"כמו כן", צוין עוד, במשרד החוץ "ממליצים להימנע מנסיעה בסירות ומעבורות ומגלישה בים. ממליצים לנקוט באמצעי זהירות ולפעול בהתאם להנחיות הרשויות המקומיות. משרד החוץ מבקש להסב את תשומת לב האזרחים הישראלים השוהים במקום או שבכוונתם להגיע למקום, לעקוב אחר הנחיות השירות המטאורולוגי בדבר מסלול התנועה של הטייפון ולהישמע להוראות הרשויות המוסמכות במקום".
במשרד החוץ המליצו לאזרחים הישראלים הנמצאים באזורים אלה לעקוב באופן שוטף אחר דיווחי מזג האוויר ולנקוט במשנה זהירות. להלן לינק לאתר הרשמי של השירות המטאורולוגי בתאילנד: https://www.tmd.go.th/en/

מחלקת המטאורולוגיה של תאילנד אמרה כי הסערה תכה את החוף המזרחי של דרום תאילנד מיום חמישי עד יום שבת, כאשר שני המחוזות של Surat Thani ו- Nakhon Si Thammarat צפויים להיפגע בצורה הקשה ביותר. 



המחלקה מסרה כי הסערה נעה מערבה לתוך מפרץ תאילנד עם רוחות במהירות של 65 קמ"ש. גלים בגובה של בין שלושה לחמישה מטרים צפויים במפרץ תאילנד וגלים בגובה של שניים עד שלושה מטרים צפויים בים אנדמן בחוף המערבי. המחלקה אף התריעה מפני  זרמי סערה במפרץ והורתה לקרקע את כל הספינות עד יום שבת.