בית הנבחרים האמריקני, בו מחזיקים היום הדמוקרטים ברוב, אישר במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) את התקציב שיאפשר לסיים את ההשבתה החלקית של הממשל. זאת, גם ללא העברת המימון לבניית החומה בגבול מקסיקו עליה הנשיא טראמפ מתעקש.

במסגרת זאת, אושר תקציב המחלקה לביטחון המולדת עד לתאריך ה-8 לפברואר. כמו כן, אושר במסגרת התקציב גם המימון של מחלוקות המסחר של המדינה, החקלאות, העבודה, האוצר וסוכניות פדרליות אחרות עד ל-30 לספטמבר.
שעות ספורות לפני ההצבעה, אמר הבית הלבן כי יועציו של טראמפ ימליצו לו להטיל וטו על המהלך במידה והקונגרס לא יאשר את התקציב ביחד עם מימון החומה. מוקדם יותר, על רקע המשבר, נפגשו גם נציגים דמוקרטים ורפובליקנים עם טראמפ בניסיון להגיע לפתרון. מנהיגת הדמוקרטים בקונגרס האמריקאי, ננסי פלוסי, נקטה בראיון לרשת CNN בקו חריף ואמרה כי היא "לא מוכנה להעביר שום מימון לחומה". מנהיג הרפובליקאים, מיטש מק'קונל, אמר כי שום הצעה של הדמוקרטים לפתרון המשבר לא תתקבל מלבד מימון החומה.

מנגד דווקא טראמפ בציוץ בחשבון הטוויטר שלו נקט בלשון יותר עדינה ואמר כי "שני הצדדים חייבים לעבוד יחד כדי להעביר חוק מימון שמגן על העם הזה  - זוהי החובה הראשונה והחשובה ביותר של הממשלה. אני מוכן לעבוד עם הדמוקרטים כדי להעביר הצעת חוק אשר תאבטח את הגבולות שלנו. בואו נעשה את זה".
 
כזכור, חלק מהממשל בארה"ב היה מושבת בשבועיים האחרונים לאור התעקשותו של טראמפ לכלול בתקציב את הסכום הנדרש על מנת לממן את הקמת הגדר בגבול עם מקסיקו. "זה מסוכן מאוד, סמים זורמים פנימה, סחר בבני אדם, כל כך הרבה בעיות שונות, כולל כנופיות. אנחנו לא רוצים אותן בארצות הברית, אנחנו לא רוצים אותם בארצנו", אמר טראמפ בהתייחסו למצב עם השכנה מדרום.