בהלה בברליןהבונדסטאג, מפלגות גרמניות, אמנים ועיתונאים מקומיים נחשפו למתקפת הסייבר הגדולה בתולדות גרמניה במהלך החודשים האחרונים, כך דווח היום (שישי) ב"בילד" הגרמני. לא ברור מתי החלה המתקפה, אך ידוע שהיא נגמרה במהלך חודש אוקטובר האחרון.



לפי הדיווח, אלפי מאגרים הכוללים מידע אישי פורסמו באינטרנט, כאשר בין היתר נפגעו מספר מפלגות, בהן המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של גרמניה (SPD), מפלגת הירוקים, מפלגת האיחוד הנוצרי הדמוקרטי של גרמניה (CDU) והמפלגה הדמוקרטית (FDP).

עוד עולה כי בין הנפגעים, נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר, הראפר הגרמני Materia, והלהקה המקומית KIZ. המשרד הפדרלי להגנה על החוקה (BFV) פתח בחקירת המקרה, תוך שיתוף שירותי מודיעין זרים שעשויים למסור מידע רלוונטי ביחס למקור התקיפה. 

הבונדסטאג ספג את הפגיעה הקשה ביותר, כאשר נתונים על יותר מ-405 חבריו פורסמו באינטרנט. בין הנתונים שפורסמו ניתן לציין מספרי טלפון, כתובות, מסמכים אישיים, התכתבויות עם קולגות, בני משפחה, תצלומים משפחתיים ועוד. 

בגרמניה ציינו כי במהלך השנים האחרונות רוסיה חשודה בהפעלת מתקפות סייבר גדולות נגד תשתיות גרמניות, ולכן לא מן הנמנע כי גם הפעם עומדים מאחורי המתקפה גורמים רוסים.