ארצות הברית החלה בנסיגתה מסוריה, כאשר במסגרת זו כבר הועבר חלק מהציוד הצבאי של הכוחות האמריקאים, במהלך הימים האחרונים, לארה"ב, כך לפי פקידים אמריקאים שצוטטו היום (שישי) ב-CNN.

לפי הדיווח, החיילים עדיין לא עזבו את אדמת הסוריה, אך העברת הציוד, כאמור, החלה. ואולם, מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, והיועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, לא הסכימו להתחייב לגבי התאריך המדויק שבו תחל הוצאת הכוחות מהמדינה.
אתמול אמר פומפאו, שממשיך בסיור שלו במדינות המזרח התיכון, כי "ארצות הברית תפעל בדרכים דיפלומטיות ותעבוד עם השותפות שלה במזרח התיכון כדי לגרש כל חייל איראני מאדמת סוריה".

כמו כן, הוא התייחס גם לחזבאללה, ואמר כי הוא אמנם מהווה שחקן משמעותי בלבנון, אבל "אנחנו לא מקבלים את הסטטוס קוו הזה". שר החוץ האמריקאי הוסיף כי ארה"ב תישאר מחויבת למיגור דאעש, וציין שהתקיפות האמריקאיות בסוריה יימשכו ככל שיהיו מטרות לתקיפה. "טראמפ מוכן לפעול צבאית בסוריה, אבל אנחנו מקווים שלא נצטרך", הסביר פומפאו.

בולטון, שביקר השבוע בישראל, הזהיר גם הוא את הממשלה הסורית שלא לראות בנסיגת ארצות הברית מסוריה כהזמנה להשתמש בנשק כימי. "אין שום שינוי בעמדת ארצות הברית נגד השימוש בנשק כימי מצד המשטר הסורי ואין שינוי בעמדתנו כי שימוש בנשק כימי יגרור תגובה חזקה, כמו שעשינו פעמיים בעבר", אמר בולטון לכתבים זמן קצר לפני נחיתתו בנתב"ג. לדבריו, "למשטר אסד לא צריכות אשליות בנוגע לנושא הזה".