ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הפסידה הערב (שלישי) בהצבעה על ההסכם שגיבשה עם מנהיגי האיחוד האירופי באשר לתנאי הפרישה מן האיחוד האירופי (ברקזיט)לאחר שהפרלמנט הבריטי הצביע נגד ההסכם. 432 חברי פרלמנט התנגדו להצעה שגיבשה מיי ורק 202 הצביעו בעדה. ג'רמי קורבין, יו"ר מפלגת הלייבור מהאופוזיציה, הגיש בקשה להצבעת אי-אמון נגד הממשלה, אשר צפויה להתקיים מחר.



מיי התייחסה לתבוסה הקשה שנחלה ואמרה כי "ההצבעה הערב אינה משקפת את עמדת הפרלמנט הבריטי. הממשלה תציג רעיונות ריאליסטיים לאיחוד האירופי". היא הודיעה כי עד יום שני תפרסם הצהרה באשר להמשך התהליך.




"זו ההצבעה הכי משמעותית בקריירה הפוליטית שלנו. הגיע הזמן להחליט החלטה שתגדיר את המדינה שלנו לעשורים הבאים", כך פתחה הערב מיי את ההצבעה על ההסכם שגיבשה עם מנהיגי האיחוד האירופי. על פי ההערכות, מיי תאלץ לנסח הסכם חדש ומפלגת הלייבור צפויה להגיש בקשה להצבעת אי אמון ולפרק את הממשלה. 


מיי אמרה כי "הליכה למשאל עם שני תוביל רק לפילוג גדול יותר בעם. אני לא מאמינה שאזרחי הממלכה הצביעו בעד פרישה מהאיחוד האירופי ללא הסכם. האפשרויות העומדות לפנינו לא ישתנו באמצעות בחירות חדשות כלליות. אם נלך לבחירות - ישררו בבריטניה חודשיים נוספים של חוסר ודאות ופילוג". 

 בריטניה אמורה לפרוש מהסכם הברקזיט ב-29 למרץ. מתנגדי האיחוד האירופי מתחו ביקורת על מיי וטענו כי ההסכם מותיר את הממלכה כבולה לאיחוד. לעומתם, תומכי האיחוד האירופי טענו כי יש לקיים משאל עם חדש, מאחר ועל פי הסקרים הבריטים מעדיפים לא לפרוש מהאיחוד  האירופי.
 
היועץ המשפטי לממשלה, ג'פרי קוקס, קרא לחברי הפרלמנט להכיר ב"ערך הפשרה ו"לבחור בסדר". ההצבעה תתחיל בהכרעה בעניין שלושה או ארבעה תיקונים שיש לבצע בהסכם, ולאחר מכן תחל ההצבעה על הסכם הפרישה מהאיחוד כאמור.