קודי הרמן בן ה-20 מהעיר גרינסבורו הואשם היום (שבת) בבית המשפט באוסטרליה ברצח ובאונס של הסטודנטית הישראלית איה מסארווה. לפי בית המשפט, הרמן תקף והרג אותה מוקדם יותר באותו הבוקר, בדיוק במקום שבו נמצאה גופתה. הוא הגיע לדיון בבית המשפט כשהוא לובש חולצה ירוקה ומכנסיים שחורים, וראשו הופנה למטה בעת שישב על הדוכן ושמע את הסעיפים בהם הוא נאשם. הצעיר החשוד לא הגיש בקשה לשחרור בערבות, הוא נלקח למעצר ויובא לדיון נוסף ביום שני הקרוב.
מוקדם יותר היום, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון ובני משפחתו הגיעו לביקור במקום שבו אותרה גופתה של מסארווה. הם הגיעו לאתר הזיכרון המאולתר והניחו בו זרים. "במהשך היום אפגש עם אביה. המילים בוודאי יכשילו אותי, אני בטוח בזה, כאבא לאבא", אמר לכתבים שהגיעו למקום, "המדינה מזועזעת מאוד מהאירוע, ובמקביל מושיטה יד ומנסה לנחם". במקביל, אנשים ממשיכים להגיע ולהניח זרי פרחים לזכרה, הן באוניברסיטה בה למדה והן במקום שבו אותרה גופתה. 

כזכור, צעיר בן 20 נעצר בעיר גרינסבורו שבאוסטרליה בחשד שרצח את מסארווה, כך מדווחת התקשורת האוסטרלית. בשלב זה המשטרה המקומית עדיין לא סיפקה פרטים נוספים על המעצר או על החשוד. כזכור, גופתה של מסארווה בת ה-23 מבאקה אל גרביה נמצאה במלבורן ביום רביעי האחרון, לאחר שהותקפה בזמן שקיימה שיחת וידאו עם אחותה הקטנה שנמצאת בישראל.