דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, הגיב היום (שבת) לאיומים שמסרה אמש צרפת, ואמר כי "היכולות הצבאיות שלנו הן חלק ממעצמת ההגנה הלגיטימית של המדינה, וערובה לביטחון הלאומי של הרפובליקה האסלאמית, המבוססת על הרתעה". 



כמו כן, משרד החוץ מסר כי "אם יוטלו סנקציות נוספות על איראן נשקול מחדש את יחסינו עם אירופה. נמשיך לקדם את יכולותינו ההגנתיות". תגובה זו מגיעה כאמור לאיום שמסרה אמש צרפת, באומרה כי בכוונה להטיל סנקציות משמעותיות על איראן במידה ולא תהיה התקדמות בשיחות בנושא תכנית הטילים הבליסטיים. 



דובר משרד החוץ מסר עוד בתגובתו כי "הרפובליקה האסלאמית של איראן תמיד חיפשה שלום ויציבות באזור, וסבורה כי המכירות ההמוניות של כלי נשק מתוחכמים ואגרסיביים על ידי ארה"ב וכמה מדינות אירופאיות, כולל צרפת, ערערו את השקט והאיזון באזור". 



בנוסף, קאסמי מסר כי איראן תכננה את יכולות ההגנה שלה על בסיס הערכה מציאותית של האיומים הקיימים, ותתחזק אותם ככל שיידרש. "כוח הטילים של איראן אינו סחיר, ועובדה זו הועברה לצד הצרפתי בדיאלוג בין איראן לצרפת", אמר  קאסמי. 



תרגיל צבאי באיראן. צילום:רויטרס



היחסים בין שתי המדינות הפכו למתוחים בחודשים האחרונים, כאשר לפני כחודשיים האשימה צרפת את איראן בכך שהמודיעין האיראני הורה על ביצוע תקיפה מסיבית בפריז. בצרפת הבהירו כי האחראי לניסיון הפיגוע, אשר סוכל בחודש יוני השנה, הוא שר המודיעין האיראני בעצמו, סעיד מוגדאם.



"מאחורי מסקנה זו עמדה חקירה ארוכה, קפדנית ומפורטת, שאפשרה לנו להגיע למסקנה חד משמעית, שהאחריות לניסיון הפיגוע היא של משרד המודיעין האיראני", כך מסרו בצרפת.



דובר משרד החוץ האיראני אמר אז בתגובה לפרסום כי "אנחנו רוצים שהשלטונות הצרפתים יהיו מציאותיים לגבי הרפובליקה האסלאמית של איראן. אנו מזהירים מפני הידיים הרעות, המנסות להרוס את היחסים ארוכי השנים בין איראן לצרפת, ולשאר מדינות אירופה".