גורמים ישראלים: מתווה הכספים סוכם בין ישראל לקטאר, חמאס היה מעורב

גורמים ישראליים מסרו היום כי המתווה החדש להעברת הכספים מקטאר לעזה, במסגרתו הכספים יועברו דרך האו"ם לפרויקטים אזרחיים, עבר בהסכמתם של ישראל וקטאר, כאשר למרות הפרסומים, גם חמאס אישר את המתווה. כלומר, המתווה החדש נסגר בין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, כמיל אבו רוקון, ובין השגריר הקטארי, אל עמאדי, כשארגון הטרור היה מעורב בהסכם.  
 
בתוך כך, היום החלה העברת הכספים מקטאר למשפחות נזקקות בעזה. החלה. 94 אלף משפחות נזקקות יקבלו ביומיים הקרובים 100 דולר כל אחת. המשפחות הוזמנו על פי רשימת אלף בית מהשעה 13:00 ועד לשעה 20:00 בערב היום, כאשר חלוקת המענקים תימשך מחר באותו שעות. הבוקר, מאות פלסטינים הצטופפו בכניסה לסניפי הדואר, במטרה לקבל את המענק. התגובות בקרב המשפחות נעות בין הכרת תודה לקטאר על המענק, לבין זעם על ההשפלה של המשפחות העניות שהגיעו לעיני כולם על מנת לקבל את המענק המינורי.

לכתבה המלאה

תושבי עזה מקבלים את הכסף הקטארי. צילום: רשתות חברתיות


רוסיה: "לא בעלי ברית של איראן, ביטחון ישראל בראש סדר העדיפויות"

"רוסיה ואיראן אינן בנות ברית בסוריה", כך אמר אמש סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריבאקוב בראיון לרשת CNN. ריבאקוב הוסיף עוד כי רוסיה מחויבת לביטחונה של ישראל. דברים אלו נאמרים לאחר שבימים האחרונים דרשה רוסיה מישראל להפסיק את ההתקפות על הכוחות האיראניים בסוריה. "אנחנו בשום אופן לא מזלזלים בחשיבותם של הצעדים שיבטיחו ביטחון יציב וחזק לישראל", אמר עוד סגן שר החוץ בראיון, "הישראלים יודעים זאת, ארצות הברית יודעת זאת וכל השאר, כולל את האיראנים, הטורקים והממשלה בדמשק, זה בראש סדר העדיפויות של רוסיה".  

לכתבה המלאה

איראן מגיבה לאיומים של צרפת: "נשקול מחדש את יחסינו עם אירופה"

דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, הגיב היום לאיומים שמסרה צרפת, ואמר כי "היכולות הצבאיות שלנו הן חלק ממעצמת ההגנה הלגיטימית של המדינה, וערובה לביטחון הלאומי של הרפובליקה האסלאמית, המבוססת על הרתעה". 

לכתבה המלאה

נשיא איראן, חסן רוחאני. צילום: AFP


דונלד טראמפ הכריז: "הגענו לסיכום על סיום זמני של השבתת הממשל"

לאחר מעל חודש של שביתה: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ הכריז אתמול כי הגיע לסיכום עם מנהיגי הדמוקרטים על סיום השבתת הממשל, שהחלה ב-22 לדצמבר, למשך תקופה זמנית של כשלושה שבועות, שתסתיים ב-15 לפברואר. "הגענו להסכם לסיים את שביתת הממשל ולפתוח את הממשל הפדרלי", פתח טראמפ את דבריו, והתקבל במחיאות כפיים ארוכות.
 
"היו לי אלטרנטיבות חזקות מאוד, שלא רציתי להשתמש בהם ומקווה שלא אצטרך להשתמש בהם", הזהיר טראמפ. "אני רוצה להודות לכל עובדי המדינה, אתם אנשים פנטסטיים, פטריוטים מדהימים. רבים מכם סבלו כל כך הרבה, והמשפחות שלכם סבלו, אבל אתם עודדתם אותי להמשיך כי אכפת לכם כל כך מהמדינה שלנו ומביטחון הגבולות. אני מודה לכם, כל האמריקאים, אתם אנשים מאוד מיוחדים. אני גאה שאתם אזרחים של המדינה שלנו. כשאני אומר שנעשה את אמריקה גדולה שוב, זה לא יקרה בלעדיכם, אנשים גדולים".

לכתבה המלאה 

דונלד טראמפ מכריז על סיום ההשבתה. יגיעו להסכם סופי? צילום: רויטרס


אסון בברזיל: שבעה אנשים נהרגו ומאות מוגדרים נעדרים לאחר התמוטטות סכר

שבעה אנשים נהרגו ושלוש מאות נוספים מוגדרים כנעדרים בעקבות קריסת סכר שאירעה אמש, בעיר בלו הוריזונטה בדרום מזרח ברזיל. זהו אירוע קריסת סכר השני במספרו במדינה בשלוש שנים האחרונות. על פי הדיווחים, עשרות אנשים נלכדו מתחת לבוץ שנוצר בשל קריסת הקורות של הסכר, ושירותי הביטחון וההצלה של המדינה נערכים למספר קורבנות גדול במיוחד. 

לכתבה המלאה



המשבר בוונצואלה: אנשי ביטחון רוסים נשלחו לסייע לנשיא מדורו

אנשי ביטחון רוסים המקורבים לקרמלין טסו לוונצואלה על מנת לאבטח את הנשיא ניקולס מדורו - כך מסרו גורמים המקורבים לפרטים לסוכנות הידיעות "רויטרס". גורם שלישי טען כי אכן הגיעה קבוצת אנשי אבטחה רוסים לוונצואלה, אולם לא ידוע מה התפקיד שלהם. במדינה מתקיימים בימים האחרונים עימותים אלימים בין מפגינים למשטר, הנתמך בידיי הצבא והמשטרה.

לכתבה המלאה

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו הגיע היום באופן חריג לדיון המיוחד שנערך בשעות אלה במועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לוונצואלה, והכרזת ראש האופוזיציה במדינה חואן גאווידו על עצמו כנשיא במקומו של הנשיא המכהן ניקולאס מדורו. "מדורו דרדר את המצב בוונצואלה מחיים רגילים למצב של לחטט בפחים בשביל לאכול. צעירים פונים לזנות כדי לשרוד", אמר פומפאו בדיון ותקף את המדינות שעדיין תומכות במדורו, סין, רוסיה ואיראן, וטען כי תמיכתן בשלטון של מדורו נובעת מהאופי הלא דמוקרטי שלהן. לדיון לא צפויות להיות השלכות אפקטיביות, וזאת בשל הווטו הצפוי שיטילו רוסיה וסין על כל הצעה שתעלה לשולחן, וזאת מכיוון שהשתיים מאמינות כי מדובר בהתערבות בענייניה הפנימיים של ונצואלה. במקביל לכך, גם אירופה מתייצבת מאחורי ארצות הברית וקוראת למדורו להודיע על בחירות בתוך שבוע, או שיכירו בגוואידו כנשיא הלגיטימי של ונצואלה. 

לכתבה המלאה

מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גואידו. צילום: AFP


בעקבות דם על חולצתו: בנה של אחת הנעדרות בארגנטינה נעצר בחשד לרצח

גיל פרג, בנה של פירחיה סרוסי שנעדרת מה-11 לינואר עם אחותה לילי פרג בארגנטינה, הוא כעת "החשוד העיקרי והיחידי" ברצח שתי הנעדרות. כך, על פי דיווח באתר "UNO", שעדכן גם על מעצרו של פרג אמש בידי הרשויות בעיר מנדוזה, לאחר שעל פי החשד היו לו כוונות לעזוב את העיר בטרם נתפס.

על פי הדיווח, עד יום שישי האחרון היה פרג עד רגיל בתיק, אולם החשד נגדו התחזק לאחר שהגיעו תוצאות בדיקת מעבדה של דגימת דם שנמצא על חולצתו, בנוסף לשיערות ואף סיגריה שנמצאו בין חפציו - כולם תואמים ככל הנראה לדגימות DNA של האם. יש לציין, כי טרם ידוע מה עלה בגורלן של השתיים, אולם ככל שעוברים הימים ולא מתקבלים מהן כל סימני חיים, הולכים וקטנים הסיכויים למצוא אותן בחיים. 

לכתבה המלאה

פירחיה סרוסי ולילי פרג. חשש כבד לחייהן. צילום: מתוך פייסבוק


שבת קטלנית בכבישים: ארבעה בני אדם נהרגו, בהם ילד בן 3 | אדם אותר ללא רוח חיים בכביש 40

ארבעה בני אדם נהרגו אמש וארבעה נוספים נפצעו בדרגות שונות בשתי תאונות דרכים שונות. התאונה הראשונה התרחשה בכביש 806, בין היישובים מג'אר לצומת חנניה. כתוצאה מהתאונה, נפצעו חמישה בני אדם, בהם ילד כבן 3 באורח אנוש שמותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים פוריה וילדה נוספת כבת 6 באורח קשה. בתאונה אחרת בכביש 90, סמוך ליטבתה, נהרגו אישה כבת 70 וגבר כבן 40, כאשר גבר נוסף, כבן 80, פונה לבית החולים סורוקה ומת מפצעיו בבית החולים.

לכתבה המלאה

בתוך כך, בעקבות דיווח שהתקבל במהלך הלילה, איתרו כוחות המשטרה אדם ללא רוח חיים בכביש 40, במקטע שבין צומת שרה לצומת אוהלים. המשטרה החלה באיסוף הממצאים ובתום הערכת מצב, הוטלה החקירה על ימ"ר נגב. הרקע והנסיבות לאירוע אינם ידועים, ונחקרים כעת. 

לכתבה המלאה

עוד במהלך הלילה, תאונת דרכים אירעה בין רכב פרטי לאופנוע בנצרת עלית, סמוך לקניון. רוכב האופנוע בן 22 מנצרת נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים.

תאונת הדרכים בכביש 806. צילום: דוברות כב"א


צפו בתמונות: החלו עבודות ההקמה של גשר יהודית בת"א

במהלך סוף השבוע, החל מיום שישי ב-17:00, התחדשו העבודות על הקמת גשר יהודית, כאשר נתיבי איילון (כביש 20) נחסמו לתנועה מכיוון דרום לצפון, ממחלף לה גווארדיה ועד מחלף השלום לטובת העבודות. החסימות הסתיימו היום בשעה 15:00, אז נפתח הכביש לתנועה בעקבות העומסים הצפויים. על אף שמדובר רק בתחילת העבודות, כבר אפשר לראות את תהליך הבנייה ואת הגשר העתידי שצפוי לקום. 

לכתבה המלאה

עבודות הקמת גשר יהודית. צילום: אבשלום ששוני