הלחץ על מדורו גובר: מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו הגיע היום (שבת) באופן חריג לדיון המיוחד שנערך בשעות אלה במועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לוונצואלה, והכרזת ראש האופוזיציה במדינה חואן גאווידו על עצמו כנשיא במקומו של הנשיא המכהן ניקולאס מדורו. במהלך הדיון הציג פומפאו את העמדה האמריקאית, שגורסת כי שלטונו של מדורו איבד את הלגיטימיות.



"מדורו דרדר את המצב בוונצואלה מחיים רגילים למצב של לחטט בפחים בשביל לאכול. צעירים פונים לזנות כדי לשרוד", אמר פומפאו בדיון ותקף את המדינות שעדיין תומכות במדורו, סין, רוסיה ואיראן, וטען כי תמיכתן בשלטון של מדורו נובעת מהאופי הלא דמוקרטי שלהן. לדיון לא צפויות להיות השלכות אפקטיביות, וזאת בשל הווטו הצפוי שיטילו רוסיה וסין על כל הצעה שתעלה לשולחן, וזאת מכיוון שהשתיים מאמינות כי מדובר בהתערבות בענייניה הפנימיים של ונצואלה. במקביל לכך, גם אירופה מתייצבת מאחורי ארצות הברית וקוראת למדורו להודיע על בחירות בתוך שבוע, או שיכירו בגוואידו כנשיא הלגיטימי של ונצואלה. 



כזכור, המשבר האחרון החל לפני שלושה ימים , כאשר גאווידו הכריז על עצמו כנשיא המדינה שהפכה בעשור האחרון מאחת המדינות העשירות בדרום אמריקה לאחת המדינות העניות בעולם. בארצות הברית מאשימים את מדורו ואת השלטון הריכוזי שהנהיגו הוא וקודמו הוגו צ'אווס במצב הקשה של ונצואלה, והטילו עליה מגבלות קשות. גורם עיקרי נוסף לקריסת הכלכלה של קראקס הוא צלילת מחירי הנפט, משאב הייצוא העיקרי של ונצואלה. 

גאווידו השביע את עצמו לנשיאות המדינה במהלך עצרת המונים בבירה, ביום רביעי האחרון, אז קרא לבחירות חופשיות ולסיום שלטונו של הנשיא הסוציאליסטי ניקולאס מדורו. "אני נשבע לקבל את כל כוחות הנשיאות ולהביא סוף לגניבת השלטון", אמר גואידו, שנבחר לאחרונה ליו"ר הקונגרס, בפני קהל מריע. לאחר הצהרתו, הכירו ארצות הברית ומספר מדינות בדרום אמריקה בגאווידו כנשיא המדינה, זאת לעומת רוסיה, סין ואיראן, יחד עם מדינות אחרות ביבשת הדרומית, שרואות במדורו כנשיא הלגיטימי, ואת מהלכיו של גאווידו כניסיון הפיכה בגיבוי אמריקאי.