יום השואה הבינלאומי יצוין היום (ראשון) ברחבי העולם. כידוע, תאריך זה נבחר משום שהוא היום שבו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ בידי הצבא האדום, ושימש מדינות אחדות, ובהן גרמניה ובריטניה, כיום הזיכרון לשואה עוד קודם להחלטת האו"ם. 
תנועת הנוער העובד והלומד תקיים מגוון פעילויות לציון היום. התנועה מוציאה מדי שנה את המסע הגדול ביותר מטעם משרד החינוך לפולין. במסע, שייצא בחודש מרץ ובו ישתתפו כ-800 בני נוער, יקחו חלק גם מדריכים דרוזים ומוסלמים מהתנועה. אבי אבו־זניד (28), מדריך מוסלמי בתנועה, שהשתתף במסע בעצמו כחניך לפני עשור, מסביר: “הסיפור הוא לא רק של העם היהודי, הוא של האנושות. מוסלמים ונוצרים צריכים לחנך על סיפור השואה. הוא חלק גם מהזהות שלי״.
בתוך כך, יד ושם ופייסבוק ישראל ישתפו פעולה להנחלת זיכרון השואה ברשת החברתית באמצעות שני פרויקטים ייחודיים: "קיר הזיכרון", שהושק לרגל יום השואה הבינלאומי שחל היום, ו"לכל איש יש סיפור", שיעלה לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה.  
 

חניכי הנוער העובד והלומד בפולין. צילום: הנוער העובד והלומד
חניכי הנוער העובד והלומד בפולין. צילום: הנוער העובד והלומד

"קיר הזיכרון" יאפשר לגולשים לשתף בעמוד הפייסבוק שלהם ביומיים הקרובים את שמו ותמונתו של אחד מקורבנות השואה הלקוח ממאגר השמות המקוון של יד ושם, הכולל 4.8 מיליון שמות. פרטי הקורבן והאדם שבחר להנציח יופיעו גם על קיר זיכרון וירטואלי באתר יד ושם. 
לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שיחול בחודש מאי, יושק פרויקט "לכל איש יש סיפור", שיאפשר לגולשים לשתף את סיפורו של אחד מקורבנות השואה בעמוד הפייסבוק שלהם. 
 
"מדי יום אנחנו ביד ושם עמלים להבטיח את הקיום המתמשך והרלוונטי של זיכרון השואה, ואת הפצתו והנחלתו באופן גלובלי", אומר אבנר שלו, יו"ר יד ושם, "על כן אנחנו נוכחים ופעילים גם ברשתות החברתיות, שבהן מתנהל השיח העכשווי. שיתוף הפעולה של יד ושם עם פייסבוק ישראל יסייע לחבר קהלים רחבים לשמותיהם ולסיפוריהם של היהודים שנרצחו בשואה ויאפשר למבקשים להביע מחויבותם להנצחה לעשות זאת בדרך פשוטה ועדכנית בזירה המרכזית כיום". 
"בימים אלו שבהם אנו מציינים את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, אנו מבקשים להפוך את ההנצחה האישית לציבורית", אומרת עדי סופר תאני, מנהלת פייסבוק ישראל. "באמצעות השימוש בטכנולוגיה יתאפשר לכל אחד מאיתנו להתחבר לשם ולסיפור של אחד הנרצחים בשואה. כ'שגרירי זיכרון' מוטלת עלינו האחריות לזכור ולשמר את זכרם חי וקיים למען הדורות הבאים, ושיתוף הפעולה שלנו עם יד ושם יממש זאת". 
כמו כן, כמדי שנה, הקונגרס היהודי העולמי, ארגון בינלאומי המייצג יותר מ־100 קהילות יהודיות ברחבי העולם, יעלה את הקמפיין העולמי WeRemember# לציון יום השואה הבינלאומי. בין המשתתפים: עובדי ומנהלי עיריית רמת השרון, ובראשם ראש העירייה אבי גרובר. כל התמונות אשר ייאספו מרחבי העולם מוקרנות בימים אלה במחנה ההשמדה אושוויץ־בירקנאו וישודרו בשידור חי בעמוד הפייסבוק של הקונגרס היהודי העולמי.
 
הפרויקט של יד ושם. צילום: יד ושם
הפרויקט של יד ושם. צילום: יד ושם