הנספח הצבאי של ונצואלה בוושינגטון, קולונל חוזה לואיס סילבה סילבה, הודיע הלילה (ראשון) כי הוא מסיר את תמיכתו בנשיא המדינה, ניקולאס מדורו, והביע את נאמנותו למנהיג האופוזיציה, חואן גואידו, שהכריז על עצמו כנשיא הזמני של ונצואלה. בסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר שלו אמר הבכיר מוונצואלה כי הוא "תומך במפת הדרכים של הנשיא בפועל חואן גואידו". לדבריו, תכנית זו כללה "מעבר לממשלה חדשה" ו"בחירות חופשיות ושקופות הפתוחות בפני כל האזרחים שמעוניינים להשתתף בהן". 

בתוך כך, המדינה אישרה לדיפלומטים האמריקאים שנותרו על אדמתה להישאר במדינה במשך 30 יום נוספים, ולעסוק בפעילות דיפלומטית בבנייני השגרירות בלבד.
כמו כן, שר החוץ של ונצואלה, חורחה אראזה, אמר כי נשיא המדינה ניקולס מדורו עדיין מעוניין ליצור דיאלוג עם ממשל טראמפ בארה"ב, במטרה להביא לסיום המשבר. לדבריו, "הצעתנו לדיאלוג עדיין על השולחן. זה מה שביקשנו לעשות מהיום הראשון של כהונת הנשיא".

הפגנות נגד מדורו. צילום: רויטרס
הפגנות נגד מדורו. צילום: רויטרס


על רקע המשבר במדינה, אתמול פורסם ב"חדשות 13" כי ארצות הברית ביקשה מישראל באופן רשמי להביע תמיכה במהלך האמריקאי לסילוקו של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, והכרה בראש האופוזיציה כנשיא בפועל. 
 
על פי הדיווח, המסר האמריקאי הועבר ביום חמישי על ידי גורמים במשרד החוץ בוושינגטון לדיפלומטים בשגרירות ישראל בארה"ב. הם העבירו מסר דומה לעוד כמה מבנות בריתה ברחבי העולם שעדיין לא הביעו תמיכה במהלכיה בנושא ונצואלה.
 
עד כה, ישראל לא הגיבה רשמית להתפתחויות במדינה הדרום אמריקאית. לדברי פקיד בכיר, הדבר לא התרחש עדיין מפני שבישראל חוששים כי במידה ויתמכו בראש האופוזיציה, המשטר יתנכל לקהילה היהודית שמונה כ-6,000 איש כיום. עם זאת, חלק גדול ממדינות המערב הביעו בימים האחרונים תמיכה באופוזיציה, ומדינות אירופה הגדולות אף הציבו אולטימטום למדורו לקיים בחירות ולא הן יכירו בראש האופוזיציה כנשיא בפועל. מנגד, על תמיכה במדורו הודיעו חיזבאללה, איראן, רוסיה וסין.