נשיא ארה"ב דונלד טראמפ העניק ראיון לעיתון ה"ניו יורק טיימס", אותו הוא מאשים על בסיס קבוע ב"פייק ניוז". הראיון התאפשר לאחר שטראמפ שוחח עם המו"ל של העיתון והזמין אותו לארוחת ערב, אולם זה סירב והציע לו במקום זאת שיתראיין לשניים מכתביו. במהלך הראיון, שפורסם הלילה (בין חמישי לשישי), התייחס להשבתת הממשל שהופסקה זמנית לטובת מו"מ עם הדמוקרטים, חקירת המעורבות הרוסית בבחירות ולהפסדים הכספיים שלו כתוצאה מהתפקיד.

בראיון, כינה טראמפ את השיחות עם הדמוקרטים בקונגרס על בניית החומה כ"בזבוז זמן". מה שככל הנראה יוביל לחזרת ההשבתה של הממשל ב-15 לפברואר. "אני חושב שננסי פלוסי פוגעת מאוד בארצנו", טען בהתייחס ליו"ר בית הנבחרים, והוסיף כי "אני אמשיך במאמצים לבניית החומה עד לסיומה. האם אכריז על מצב חירום לאומי או לא - את זה אתם תראו בהמשך".
בהתייחס לרוג'ר סטון, חברו הוותיק נגדו הוגש כתב אישום בשבוע שעבר בגין פרשת ויקיליקס והודעות המייל הגנובות של הדמוקרטים, טען טראמפ כי מעולם לא דיבר עמו על נושאים אלו וגם לא הנחה מישהו לעשות זאת. לצד זאת, הכחיש טראמפ את כל ההאשמות המופנות נגדו בדבר חלקו וחלקם של אנשיו במעורבות הרוסית בבחירות האמריקאיות, וטען כי "אני לא המטרה של החקירה". 

טראמפ דחה את הטענה כי הוא עושה כסף מתפקיד נשיא ארה"ב, תוך שהוא מכנה את העבודה כ"הפסד כלכלי". לדבריו, "איבדתי כמויות אדירות של כסף בעקבות העבודה הזו, אחד ההפסדים הגדולים בכל הזמנים. למרבה המזל, אני לא צריך כסף. המספרים מדהימים".
למרות זאת, דחה טראמפ את האפשרות שלא יתמודד לכהונה הבאה. "אני אוהב את העבודה הזו", אמר. לטענתו, הוא לא צפוי לקבל התנגדות רחבה במפלגה הרפובליקנית, על אף שחלק מחבריה שוקלים להתמודד מולו. "לא רואה את זה קורה, יש לי תמיכה גדולה", טען.
בהתייחס להחלטתו על הנסיגה האמריקנית מסוריה, הסביר כי "נבחרתי לנשיא בעקבות זה שאמרתי שנצא מהמלחמות האינסופיות האלו". עם זאת, הוא לא הסביר מדוע נקט עמדה כה אסרטיבית בניסיון לכפות על נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, לעזוב את תפקידו. "אני רק אומר שדברים נוראים מתרחשים בונצואלה", אמר.