צילומים חדשים מראים את הרגע שבו קרס סכר של מכרה בעיר ברומדיניו בברזיל וגרם לאסון בו נהרגו לפחות 110 בני אדם. רשת ABC שידרה הערב (שישי) סרטון וידאו המראה מפולת בוץ המכסה אזור שלם בעקבות התמוטטות הסכר. כ-200 בני אדם עדיין מוגדרים כנעדרים בעקבות האסון. 
אל"מ במילואים גולן ואך, מפקד משלחת הסיוע של צה"ל לאסון קריסת הסכר בברזיל עדכן אתמול בשיחה עם "הקבינט" ב-103FM על מאמצי החיפוש האחרונים. "נתקלנו בנהר ששטף כ-500 איש במחנה כורים שהפך לבלתי עביר. הבעיה המרכזית הייתה להבין מה קרה ולהתחיל ולנסות למצוא פתרונות", סיפר, "זה היה מחזה נדיר מאוד במשך היממה האחרונה ניסינו להבין איך אנחנו משנים את המשחק ואני חושב שהצלחנו".
יש לכם את הציוד להתמודד עם דברים כאלה?"בוץ הוא דבר שלא ניתן לצלול בו וכמעט שלא ניתן לגלות דברים שנמצאים בתוכו. יש לנו את הטכנולוגיות הכי מתקדמות אך הבעיה של הטבע היא מתונה"."כשאתה יוצא למשלחת אתה יודע לאן אתה יוצא על מנת לסייע למדינה", ציין מפקד המשלחת בשיחה עם רוני דניאל, אלון בן דוד ויואב לימור, "כשמדינת ישראל ביקשה סיוע במהלך האסון בכרמל זה היה מתוך מצוקה. הבקשה לעזרה היא טבעית ומובנת". לדבריו, כשהמשלחת הגיעה לשטח הקריסה הענק של הסכר, נמצאו במקום בעלי חיים שעדיין פרפרו וקראו לעזרה. "לעת עתה מדובר בכ-200 נעדרים, לעומת כ-450 לפני כן", ציין, "כמובן שעדיין מדובר במחדל ובמאות אלפי משפחות שאיבדו את יקיריהם".

הוא התייחס לקשיי העבודה במקום נטול תשתיות, כשהשפה בו אינה אנגלית: "אנחנו תמיד לוקחים אתנו מתורגמנים ומעדיפים לבחור בדוברי השפה המקומית. מדינת ישראל מלאה בעולים מכל המדינות בעולם, הצבא הברזילאי העמיד את כל המדינה ודאג לרכבת אווירית של מטוסים ומשאיות מלאים בציוד עם תנאים שיאפשרו לנו לעבוד בשטח". לדבריו, המדינה כולה התגייסה לזה, ובין היתר גם בית חב"ד. "זה תמיד מחמם את הלב, שאחרי סיטואציות לא פשוטות, הקהילה היהודית מחכה לך", הסביר וציין: "ישראל היא המדינה היחידה ששלחה סיוע".