הנשיא רוסיה  ולדימיר פוטין הודיע היום (שבת) כי הוא משעה את ההסכם לפירוק מנשק גרעיני לטווח בינוני שנחתם עם ארה"ב בשנת 1987. הנשיא ציין כי ארצו תחל לעבוד על ייצורם של טילים חדשים, ביניהם טילים על קוליים. דובר הקרמלין מסר כי פוטין הורה לשר החוץ ושר ההגנה לא לקדם שיחות על פירוק מנשק עם ארצות הברית.



אמש אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי הוא רוצה לקיים שיחות על אמנת בקרת נשק גרעיני חדשה עם רוסיה, לאחר שממשלו הודיע כי הוא מתכוון לפרוש ממנה תוך שישה חודשים בעקבות הפרות מהצד הרוסי. "אני מקווה שנוכל להכניס את כולם לחדר גדול ויפה לעשות אמנה חדשה שתהיה הרבה יותר טובה. אני בהחלט רוצה לראות את זה קורה", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן.



בתוך כך, ממשלת סין פנתה לשתי המעצמות וביקשה לשמר את ההסכם ביניהן. משרד החוץ הסיני אמר כי הפרישה מן ההסכם עלולה להביא להשלכות ותוצאות רעות וביקשה מן הצדדים שינסו ללבן ביניהם את המחלוקת.



מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, הודיע בדצמבר על השעיית ההסכם למשך חודשיים ואמר כי "רוסיה הפרה את ההסכם, אך רק היא תוכל להציל אותו".


ההסכם לפירוק מנשק גרעיני אוסר על ושתי המדינות להחזיק טילי שיוט אשר מסוגלים להגיע לטווח של 500 עד 5,500 ק"מ וכמו כן לייצרם או לבצע שיגורים, אפילו אם רק לצורכי אימון וניסיון, באמצעותם.