היועץ והשליח של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, צייץ הלילה (בין שבת לראשון) בטוויטר כי "הדלת שלי תמיד פתוחה לרשות הפלסטינית ולפלסטינים כדי לדבר. פגשתי פלסטינים רבים ב-14 החודשים האחרונים, ואני ממשיך לעשות זאת". את הדברים כתב גרינבלט בתגובה לדבריה של חנאן עשראווי, חברת הוועד הפועל של אש"ף, שטענה כי ציוצים בטוויטר לא יכולים להחליף משא ומתן ומגעים מדיניים. 

עוד כתב לה גרינבלט, כי "אני אשמח להיפגש בכל זמן. את, סעיב עריקאת וכל הקולגות שלכם מוזמנים תמיד לשוחח איתי בפרטיות בבית הלבן". הרשות הפלסטינית, כזכור, לא רואה בארה"ב כמתווכת במשא ומתן מאז ההכרה האמריקאית בירושלים והעברת השגרירות לישראל.

הדברים מגיעים לאחר שלפני מספר ימים, התייחס גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו לדבריו של עריקאת בדבר הסיוע האמריקאי לרשות. "הוא אמר: 'אנחנו לא זקוקים לסיוע מארה"ב, אנחנו אומרים בפשטות שירושלים היא לא למכירה'. התגובה שלי היא שהמימון שדחית לא היה קשור לירושלים, ואתה יודע את זה. אל תעוות ואל תסתיר את זה, אנשים חכמים יותר מכך".

בציוץ אחר, התייחס גם לטענת עריקאת כי הפלסטינים יסרבו לקבל כסף שיגרום להם להופיע בבתי המשפט. "תן לי להבין את זה - אתם רוצים לקבל רק הטבות, בלי כל אחריות?". הדברים מגיעים בעקבות טענה של גרינבלט, לפיה חלק מהסיוע האמריקאי לארה"ב נחתך בעקבות כך שהרשות הפלסטינית לא רצתה להיות כפופה לבתי המשפט בארה"ב, אשר יחייבו אותה לשלם לאזרחי ארה"ב שנהרגו על ידי טרוריסטים פלסטינים כאשר הרשות נמצאה אשמה בכך.

דם רע במשך תקופה ארוכה. סאיב עריקאת. צילום: אמיר לוי, פלאש 90


היחסים בין גרינבלט לבין עריקאת, יושב ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, עכורים כבר תקופה ארוכה. בעבר, תקף גרינבלט את עריקאת והאשים אותו ב"חוסר חזון" בגישתו לתהליך המדיני מול מדינת ישראל. גרינבלט התייחס לראיון שהעניק עריקאת לעיתון הגרמני "דויטשה וול": "חושף הרבה מהבעיות העמוקות של הרשות הפלסטינית - אחת מהן היא הנהגה ללא חזון לשיפור חייהם של הפלסטינים".

כתב עיתון ה"דויטשה וול", טים סבסטיאן, שאל את עריקאת על מספר נושאים, ביניהם ההחלטה הפלסטינית לנתק מגעים עם ממשל טראמפ לפני שנה, על הכישלון באיחוי הפערים הפוליטיים ומניעת בחירות ברשות ומעורבתו בעברות הקשורות בהפרה של זכויות אדם. על כך עריקאת השיב: "יש לי עגלה מלאה בבעיות. אני עושה כמיטב יכולתי. אני תחת כיבוש".