ארצות הברית תשאיר את כוחותיה בסוריה, כך אמר הנשיא דונלד טראמפ, בראיון לרשת CBS שישודר היום (ראשון). במהלך הראיון אמר הנשיא האמריקאי כי בכוונתו להוציא חלק מכוחות הצבא האמריקאי מסוריה, אך הבהיר כי אין בכוונתו להוציא את כולם, וזאת כדי להגן על ישראל. "אנחנו שם (בסוריה), ועומדים להישאר שם - כדי להגן על ישראל", אמר הנשיא במהלך הראיון, אך הוסיף כי הכוחות האמריקאים ייצאו מסוריה "בזמן זה או אחר".



טראמפ הגן על החלטתו להסיג את הכוחות מסוריה, אך סרב להציב לוח זמנים לנסיגה, שספגה ביקורת מאנשי מפלגתו שלו וגרמה לדרגה בקרב בנות הברית של וושינגטון במזרח התיכון. לדברי הנשיא, חלק מהכוחות שיוצאים מסוריה יעברו לעיראק ובסופו של דבר, חלק ישובו הביתה". עוד הוסיף הנשיא: "אנחנו מגנים על העולם, אנחנו מוציאים יותר כסף מכל אחד אחר בהיסטוריה, בהרבה".



בנוגע לנוכחות האמריקאית בעיראק, הסביר הנשיא כי כוחות ארה"ב נמצאים במדינה כדי לפקח על פעולות איראן השכנה. "הוצאנו הרבה כסף על הבסיס בעיראק, כדאי שנשאיר אותו", אמר הנשיא. "אחת הסיבות שאני רוצה להישאר שם היא בגלל שאני רוצה להשגיח על איראן, שהיא הבעיה האמיתית". כשנשאל האם הכוונה היא שתהיה לו אפשרות לתקוף באיראן, אמר טראמפ ש"לא, כי אני רוצה להשגיח עליה".



"כל מה שאני רוצה זה שתהיה לי אפשרות לראות מה קורה ברפובליקה האסלאמית", אמר הנשיא האמריקאי, " יש לנו בסיס צבאי יקר נורא שם, שהוא מצוין כדי לראות מה קורה בכל מיני מקומות במזרח התיכון". 




לגבי אפגניסטן, אמר הנשיא כי ישאיר שם מספר קטן של חיילים, בעיקר למטרות מודיעין. "אם אראה שמתפתחים שם קיני טרור, אעשה משהו לגבי זה", הסביר. 



טראמפ התייחס גם למצב בוונצואלה, לאחר שהכיר ביו"ר האסיפה הלאומית, חואן גואידו, כנשיא הלגיטימי של המדינה הדרום אמריקאית ואמר כי שליחת כוח צבאי לשם "היא אפשרית". עוד אמר כי לפני מספר חודשים דחה בקשה של הנשיא מדורו לפגישה.